search

Jon Madof: Rashanim

79,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Avant Jazz / Free Improvisation / Avant-Garde
premiera polska:
01.06.2003,
Wydawnicto Audiofilskie

seria wydawnicza: Radical Jewish Culture
kontynent: Ameryka Północna
kraj: USA
opakowanie: plastikowe etui
opis:

Audio; 2003-12; Muzyka: * * * 1/2; Realizacja: * * * *
Trio młodego amerykańskiego gitarzysty powstało 3 lata temu, a z jego pierwszym nagraniem zetknęliśmy się na jubileuszowej składance Johna Zorna 'Voices in the Wilderness". Na pierwszym kompakcie autorskim w pełnym wymiarze mamy okazję pełniej poznać muzyków. Liderowi na zelektryfikowanym instrumencie towarzyszą Shanir E. Blumenkrantz (bas) i Mathias Kunzli (perkusja). Jak to zwykle bywa największy wpływ na kształtowanie sylwetki zespołu ma gitarzysta, który w największym skrócie jest kontynuatorem stylu gry Marka Ribota. Oczywiście stylistyka Madofa posiada znaczne spektrum gitarowych wpływów. I tak w otwierającym temacie klezmerskim 'Der Khusid Geyt Tantsen" efekt fuzz i sprzężenia gitarowe przypominają sztuczki Jimiego Hendrixa, w 'Dybbuk" delikatna i czysto artykułowana gra nawiązuje do form Billa Frisella, a w 'Kamancha" docierają do nas echa stylu Tima Sparksa. Madof stara się łączyć post-bopowy, czy harmelodyczny jazz nowojorskiego 'downtown" z kulturą żydowską, czy może nawet szerzej Bliskiego Wschodu. Tradycyjne tematy etniczne tworzą zwartą całość z kompozycjami własnymi Madofa. Choć gitara jest w tej grupie instrumentem wiodącym, to w kilku utworach nie sposób nie przeoczyć powabnych duetów gitary i basu ('Chroma", V'shamry" 'Brooklyn Dance"), i wtedy też wzrastają emocje w odbiorze.
autor: Cezary Gumiński

Jazz Times 10/2003 recommended

AudioVideo; 2003-09, ocena: polecamy
Basista Blumenkranz zachwycił mnie w formacji Satlah, Madofowi, nowojorskiemu gitarzyście, grającym różnorodnym brzmieniem instrumentu towarzyszy ponadto nie znany M. Kunzli na perkusji. Ich triową płytę wypełniają głównie kameralne kompozycje lidera i pięć utworów obcych. Jest to jazz pełen wirtuozerii i rzadko spotykanej intensywności zachowujący wielki żar grania. Warto zasmakować w tej wielobarwnej muzyce, tak umiejętnie zmiksowanej przez Billa Laswella...'

info wydawcy
Debiut nowojorskiego gitarzysty, zasłuchanego w Marka Ribota przypomina obie płyty Ribota z Kubańczykami, punktem wyjścia jest jednak muzyka klezmerska. Sekcja Satlaha z typowym dla siebie polotem i ekspresją nadaje muzyce żydowski kontekst. Madof upodobnił się brzmieniem gitary do Ribota, mamy więc tutaj serfującą gitarę, tak charakterystyczną dla Ribotowskich nagrań, uzupełnioną o wykraczającą daleko poza zwykły akompaniament, pełną wigoru grę sekcji.

Editor's info:
This dynamic NY guitar trio covers a range from Jim Hall ballads to Blood Ulmer funk harmolodics. Complex compositional originals alternate with gorgeous renditions of classic Jewish melodies making this an extraordinary program from start to finish. Beautifully recorded, with mix translations by Bill Laswell.

muzycy:
Jon Madof: guitar
Shanir Ezra Blumenkranz: bass
Mathias Kunzli: drums, percussion

utwory:
1. Der Khusid Geyt Tantsn
2. Chroma
3. Meshek
4. Dovid Melech Yisrael/Lecha Dodi
5. Chanshe's Nign
6. Fel Shara/Uskudar
7. Dybbuk
8. Brooklyn Dance
9. Passing
10. V'shamru
11. Kamancha

total time - 51:29
wydano: 2003-06
nagrano: 2003
more info: www.tzadik.com
more info2: www.jonmadof.com

TZ7178

Opis

Wydawca
Tzadik (USA)
Artysta
Jon Madof
Nazwa
Rashanim
Instrument
guitar
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.