search

Roberto Juan Rodriguez, David Krakauer : El Danzon de Moises

109,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Jewish / Klezmer Music / Ethno Jazz
premiera polska:
18.06.2002
seria wydawnicza: Radical Jewish Culture
opakowanie: plastikowe etui
opis:

Sound And Vision; nr 22 03/2003, ocena: Muzyka * * * *, Realizacja * * * * *
[...] Jest to nagranie dość niezwykłe. Łączy w sobie pierwiastki muzyki kubańskiej ze stylistyką klezmerską. Płyta jest dedykowana rodzicom artysty, a także wszystkim kubańskim Żydom. To wyjaśnia ten wydawałoby się pokrętny muzyczny zamysł. Zresztą nie jest on tak całkiem nowy. Wcześniej na podobny pomysł wpadł już Steven Bernstein, co znakomicie słychać na jego świetnej płycie pt. 'Diaspora Soul"....Warto także zwrócić uwagę na zaproszonych do nagrania instrumentalistów. Są wśród nich m.in. doskonale w Polsce znany David Krakauer (klarnet), a także Peter Apfelbaum (saksofon sopranowy), Mark Feldman (skrzypce), Brad Jones (banjo) oraz świetna Susie Ibarra (perkusja). Może to wyglądać na zgarnięcie przed mikrofon wszystkich muzyków spożywających drugie śniadanie s studiu wytwórni Tzadik, ale podczas słuchania szybko przekonujemy się o celowości ich udziału. Wnoszą z sobą żar grania, którego brakowało Bernsteinowi. Z pewnością nie chodziło o prześcignięcie kolegi, ale o wykazanie się innym spojrzeniem na zetknięcie się kultury żydowskiej z kubańską. Pomijając dziwność, należy zauważyć, że duża, bo licząca dwanaście osób grupa instrumentalistów przykuwa uwagę znakomicie uzupełniającymi się improwizacjami w rytmach, które samodzielnie trudno rozszyfrować. Zadziwia wielobarwność stylistyczna, wszak rzadko przeplata się głos klarnetu, skrzypiec, akordeonu, wiolonczeli, tuby i saksofonu.[...]
autor: Grzegorz Mucha


DOWN BEAT 08/2002 * * * * 1/2


diapazon.pl
[...] Guahira niosąca klezmerską melodię. Czy ktoś to sobie wyobraża? Chyba tylko ci, którzy jakiś czas temu mieli okazję zapoznać się z nagraniem firmowanym przez Stevena Bernsteina 'Diaspora Soul'...Kto nie słyszał propozycji radosnego Stevena, ten nie domyśli się powiązań kubańskich rytmów z muzyką żydowską. Roberto Juan Rodriguez udowadnia ten związek bez żadnych kompleksów, dobrze się przy tym bawiąc. Zupełnie tak, jakby chciał przebić Bernsteina opowiadając jeszcze lepiej ten sam dowcip. Mimo to, nie ma w tym niczego pastiszowego. Ot, naturalny splot dalekich, ale nie wykluczających się stylistyk, podanych z przymrużeniem oka[...]
autor:GM


Muza; 06/2003, ocena: * * * *
[...] Na kanwie falujących rytmów danzon, son, bolero, czy guajira (rozsławionych przez Buena Vista) zagościły pełne klezmerskiej nostalgii i uduchowienia improwizowane frazy klarnetu (David Krakauer), skrzypiec (Mark Feldman), tuby (Marcus Rojas), czy trąbki (Roberto L. Rodriguez). Od otwierającego El Polaco (polonicum?) poprzez tytułowy Taniec Mojżesza po Jerusalem Market nasze myśli nieustannie krążą między Havaną a Jerozolimą. Już sama muzyka klezmerska niesie w sobie zachętę do tańca, a zaszczepiona latynoskimi rytmami tworzy wyjątkowo taneczny, choć nie zabawowy, klimat. [...]


www.radio.com.pl
[...] Płyta ma świetną obsadę; gorące, hiszpańskie melodie grane są na trąbce przez Roberto Louisa Rodrigueza, ojca lidera. Dźwięki klezmerskiego klarnetu (bezkonkurencyjny David Krakauer), saksofonu (Peter Apfelbaum), akordeonu (Ted Reichman) i skrzypiec (Mark Feldman) to uczta dla najbardziej wymagającego ucha. Zwłaszcza Krakauer i Feldman grają z pasją, z dużą dozą autoironii, z humorem i uśmiechem, jakby ilustrując przytupującą grupę ulicznych grajków i tancerzy. Na płycie aż roi się od doskonałych pomysłów melodycznych i aranżacyjnych; utwór 'Shalom A Shango" zespala elementy stylu orientalnego, żydowskie zawodzące frazy i rytmy rumby; taneczny, wirujący motyw skrzypiec w 'The Shvitz" może równie dobrze może stanowić fragment hory lub kubańskiej charangi; wirtuozowskie melizmatyczne sola akordeonu dialogującego z ognistymi dźwiękami klarnetu w 'El Polaco" przypominają charakterystyczne dla Europy Wschodniej motywy i rytmy polki; z kolei 'Danzonette Hebreo' zestawia latynoskie rytmy tanga i klezmerskie smutne, płaczliwe dźwięki klarnetu. [...]
autorka: Elżbieta Chojnowska

Editor's info:
The dynamic Latin percussionist for Joe Jackson, Marc Ribot's Postizos and a variety of other groups here excavates the fascinating world of Cuba's little-known Jewish community. Roberto's firsthand experience with both Cuban and Jewish traditions (performing at Havana Synagogues in the 1970s, and exposure to the Radical Jewish Culture Revolution in New York's downtown community of the 1990s,) have resulted in a brilliant recording blending the two into a seamless new music. Featuring an all-star lineup, El Danzon de Moises is a CD that will make you think, make you laugh and make you dance.

muzycy:
Roberto Luis Rodriguez: trompeta; David Krakauer: clarinete; Matt Darriau: clarinete, trompeta china; Peter Apfelbaum: soprano sax (najbardziej znany chyba jako partner Dona Cherry, lider Hieroglyphics Ensemble); Mark Feldman: violin; Jane Scarpentoni: cello; Marcus Rojas: tuba, bombardino; Ted Reichman: acordeon; Craig Taborn: piano; Brad Jones: bajo; Susie Ibarra: percussion; Roberto Juan Rodriguez: percussion
utwory:
1. El Polaco ; 2. Danzonete Hebreo ; 3. The Shvitz ; 4. Guahira ; 5. Shron ; 6. El Danzon de Moises ; 7. Comparsa en Altamar ; 8. Shalom a Shango ; 9. Jerusalem Market
total time - 44:31
wydano: 2002
nagrano: 2002-02
more info: www.tzadik.com
more info2: www.robertojuanrodriguez.com
więcej
Więcej: Grzegorz Mucha www.diapazon.pl

TZ7158

Opis

Wydawca
Tzadik (USA)
Artysta
Roberto Juan Rodriguez / David Krakauer
Nazwa
El Danzon de Moises
Instrument
percussions
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.