search

The Pond

69,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji


opis:
jaZZ i okolice - info

MANUEL MENGIS ur. 1972 - trąbka, kompozytor, absolwent MHS Luzern (w Lucernie), dypolm z wyróżnieniem, stypendysta Fried- Wald Fundation (w Bazylei). Współpracował z: Bruno Amstad, Hami Hammerli, Bruno Spoerri, Robert Domeniconi, Vera Kappler, Harakd Haerter, Arthur Blythe i inni.

ACHIM ESCHER ur.1975 - saksofon (alt), absolwent MHS Luzern ( w Lucernie), stypendysta JSL, współpracował z: Philip Schaufelberger, Fabian Kuratli, Robert Morgentelr, Rhonda Doresy, Peter Haas.

FLO STOFFNERur.1975 - gitara, samouk wzorujący się na twórczości Dawida Fiuczyńskiego, Wolfganga Muthspiel i Addama Rogers'a. Współpracujący z: Jurg Grau Band, Hilaria Kramer, Gang of Five, Harald Haerter. Koncertował m. in. Z Joe Lovano, Michael Brecker, Eric Truffaz, obecnie trio z Peyer'em i Weber'em. Przyznano mu nagrodę miasta Zurich.

MARCEL STALDER, ur. 1971 - bass, studiował w MHS Luzern (w Lucernie), muzyk studyjny, współpracował z: Kubus, Dub Spencer i wieloma innymi zespołami.

ROLAND VON FLUE ur.1961 - saskofon (tenor), klarnet (bass), dyplom Swiss Jazz School w Brnie. Grający w różnych big bandach również jako lider. Koncertował i nagrywał w kwartecie, kwintecie i nonecie (9 -ciu wykonawców). Realizował liczne projekty w tym typowo klasycznie jazzowe. Tworzył jako muzyk niezależny. Instruktor w MHS Luzern.

LIONEL FRIEDLI, ur.1975 - perkusja. Studiował w Swiss Jazz School i MHS Luzern. Kształcił się pod kierunkiem Fabian Kuratli, Norbert Pfammatter. Współpracował z: Hans Kocha, Martin Schutz, Maurice Magnoni, Stefano Saccon, Lauren Newton, Christy Doran, Lucien Dubois, Simon Gerber, Marco Figini.


MYŚL PRZEWODNIA/ KONCEPCJA:
Początkowym celem było odkrycie dźwięku przy zachowaniu równowagi pomiędzy kontrolą i kaprysem, strukturą i instynktem. Świadomi siły kiczu uczyniliśmy go składowym elementem naszej muzyki. Nie jest ona jednorodna, sprowadzona do konkretnego stylu. Stanowi mozaikę różnorodnych nastrojów. Kompozycje tworzą kombinacje i rekonstrukcje stylistyczne. Słuchacz odbiera pejzaże muzyczne - motywy i tematy naprzemiennie odkrywane, przenikające się, rozkładane na części, znikają, by ponownie powrócić w dalszych częściach utworów. (W ten sposób kompozycja zostaje połączona w całość.)
Wirtuozeria muzyków ma zasadniczy wpływ na formalną i emocjonalną warstwę utworów. Artyści wykorzystują możliwość swoistego rodzaju wyłamania się, poszukiwania nowych form, których rozrost prowadzi do powstania nieprzewidywalnych obszarów muzycznych. Kompozycje zachowują pewien, niezmienny, powtarzający się fundament. Dopowiadane historie nadają mu nowy wyraz.


DOWN BEAT MAGAZINE (USA) 05.2006:
Debiutujący z zaskakującym albumem Manuel Mengis to wszechstronny, praktycznie nieznany poza granicami Szwajcarii zespół. Lider, kompozytor i trębacz przedstawia różnorodne wpływy - elementy fusion i free jazzu. Są one zręcznie zmieszane w długie, rozbudowane, stale ewoluujące utwory. Kompozycje mają charakter warstwowy: agresywne rytmy jazzowo - funkowe, skomplikowane pasaże na instrumenty dęte i gitarę oraz entuzjastyczne improwizacje. Utwory stylistycznie nawiązują do Steve'a Reich i Jhona Hollenbecka. (...) Into the Barn jest pełne elektryzujący wykonań i nieoczekiwanych detali.


JAZZ REVIEW 04/05.2006
by Tim Dorest:
Nie ma wielu trębaczy takich, jak Manuel Mengis, którzy nocą są muzykami a w dzień przewodnikami górskimi. Jego styl gry na trąbce przejawia wpływy muzyki współczesnej w taki sposób, w jaki byśmy tego oczekiwali. W biegłości gry na trąbce można dopatrywać się wpływów Milesa Dawis'a i Freddiego Hubbard'a. Twórczość Mengisa jest pewna i śmiała. (...) 'Into the Barn" to jedno z bardziej satysfakcjonujących wydawnictw.


ALL ABOUT JAZZ (USA) 11.2005
by Glen Astarita:
Szwajcarski trębacz i kompozytor - Manuel Mengis jest debiutantem na europejskiej scenie jazzowej. Ten 33-letni, utalentowany muzyk tchnął świeżego ducha w obszar free jazzu. Nadaje mu nowe i śmiałe spojrzenie. Kontakt z jego muzyką to znacznie więcej niż uczta dla oczu i uszu. Brzmienie trąbki Mengisa wznosi, szczególnie w chwilach współbrzmienia z saksofonem altowym (Achim Escher)i tenorowym (Christop Erb). Manuel Mengis to jazzmen, innowator pełen wigoru i nowych pomysłów.


MUSICGALLERY - B.L.G.&M.A.P. Review Recent Treasure.. NY (USA)
by BLG:
Manuel Mengis Gruppe 6 - Into the Barn (Hatology 627/Szwajcaria) tworzą: Manuel Mengis - trębacz i kompozytor, Aichim Eschern - saksofon altowy, Christoper Erb - saksofon tenorowy, Flo Stoffner - gitara elektryczna, Marcel Stalder - bass i Lionel Friedli - prekusja. Wytwórnia płytowa Hatology wydała płytę nieznanych muzyków i ponownie zwyciężyła. (...) To, co znajdujemy na płycie Into the Barn to długie utwory, zdumiewające i różnorodne. Pierwsze z nagrań ('Toni, Toni") rozpoczyna się w klimacie heavy jazz rock. Na pierwszym planie skrzeczące saksofony. Całość doskonała w formie i treści. Powtarzane motywy w linii basu współbrzmią z lekko stłumionym, rewelacyjnym solo na trąbkę. W tle saksofoniści grają złożone partie. 'Suzie and the Ponies" urzeka subtelną trąbką, w tle - gitarą i saksofonem. Pozorne nieuporządkowanie scalają sekcje rytmiczne pomimo zmian tempa i karkołomnych przejść. Gitarzysta Flo Stoffner wykazuje spore podobieństwo do eksperymentatora Marca Ducreta. Muzyka Manule Mengis Gruppe 6 przywołuje świeżość i innowacyjność brzmień brytyjksich jazz-rockowych zespołów lat 70-tych, (jak Soft Machine, Ben czy If.) Nieoczekiwanie doskonała płyta, kolejny strzał w dziesiątkę wydawnictwa Hatology.


DUSTED MAGAZINE 01.2006
by Derek Taylor:
(Szacowny) Szwajcar - Manuel Mengis - należy do grona wykonawców, którym nie jest obcy duch muzyki lat 70-tych. Doceniam jego energię, zmienność i zadumę. To one decydują o końcowym rezultacie sesji nagraniowej. Pod skrzydłami takiego muzyka, jakim jest Manuel Mengis grupa bez wątpienia wypracuje swoją własną, niepowtarzalną markę.


CADENCE (F) 05.2006
by David Dupont:
Grupa Manuel Mengis dostarcza słuchaczowi wielu wrażeń. Doświadczenia lidera grupy - Manuela Mengisa związane z pracą (przewodnik górski) niewątpliwie przenikają jego twórczość. Wzorując się na Milesie Davisie, traktując jego wczesne prace jako punkt odniesienia, Mengis, odkrywa nowe, dzikie obszary. W nagraniach zarejestrowanych na płycie 'Into the Barn" dźwięki trąbek przeplatają się, a specyficzny rys brzmieniom nadaje gitarzysta. W zamykającym utworze 'Seni" na pierwszy plan wsuwa się liryczna trąbka lidera. Wyobrażam go sobie stojącego gdzieś na szczycie, grającego swoją balladę. Sekcja rytmiczna dostarcza uporczywą ciągłość i siłę brzmienia. Na uwagę zasługuje fakt doskonałej współpracy saksofonistów (interesujące pasaże, ciekawie rozgrywane akordy). Nad wszystkim dominuje czyste brzmienie trąbki Mangisa. Ten intrygujący album prowokuje słuchacza do własnych poszukiwań.




Editor's info:
When Manuel Mengis' debut disk 'Into the Barn' came out in late 2005, it took listeners by surprise. Here was a triple storm: strong instrumentalists, killer compositions, and the kind of tight ensemble playing that only comes from loads of time working things out together. Mengis and his Gruppe 6 delivered a combination of post-Bop acumen and rollicking audacity with a wily ability to blur the lines between compositional form and intrepid improvisation ...
Two and a half years have gone by, and finally the young Swiss trumpet player and his musical partners are back with a resplendent follow-up. Mengis has never been one to rush things... So dig in to this arresting follow-up. Let's hope that we don't have to wait another three years to hear from Gruppe 6 again. But rest assured that Mengis will take his time, planning out his next moves and executing them with the resolve and inventiveness that stamps this music as truly original. And that sort of measured deliberation is something that is all to rare these days. - Michael Rosenstein

OGY659

Opis

Wydawca
HatART (Swiss)
Artysta
Manuel Mengis Gruppe 6
Nazwa
The Pond
Instrument
trumpet
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.