search

Alexander von Schlippenbach / Aki Takase: Live At Cafe Amores

66,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Avant Jazz / Free Improvisation / Avant-Garde
premiera polska:
2018-09-17
opakowanie: Jewelcaseowe etui
opis:

multikulti.com - ocena * * * * 1/2:
Pianiści Aki Takase i Alexander von Schlippenbach przez ostatnie pięćdziesiąt lat mocno zaznaczyli swoją obecność na scenie kreatywnego jazzu. Zaangażowani są w wiele projektów, z których duet fortepianowy, zapoczątkowany 30 lat temu jest najtrwalszy.

Aki Takase po raz pierwszy pojawiła się w Europie w 1981 roku, było to na Berlin Jazzfest, kiedy to swoim występem wywołała wielką sensację. Wolna, nieskrępowana ekspresja połączona z jazzową erudycją, pozwalającą jej na cytaty z początków gatunku jazzowego, ale też współczesnej muzyki klasycznej, dała w efekcie unikalny amalgamat, który zachwycił wyrobioną publiczność berlińskiego festiwalu. Ten występ dał początek ekscytującej kariery, na której to spotkała między innymi Davida Murray'a, Reggie'go Workmanna, Rashida Ali, Lestera Bowie'go, Dave’a Liebmana, Sunny'ego Muray'a, Johna Zorna, Cecila McBee, Eugena Chadbourna, Tristana Honsingera, Freda Fritha, Paula Lovensa, Louisa Sclavisa, Rudiego Mahala, Axela Dornera, czy Nilsa Wograma. Mieszkała zarówno w Nowym Jorku jak i w Berlinie.

Odkąd wyszła za mąż za ikonę europejskiego free improvised, pianistę Alexandra von Schlippenbacha, bardziej związała się z europejską sceną improwizowaną, między innymi zastąpiła Mishę Mengelberga w Berlin Contemporary Jazz Orchestra, dała też wiele duetowych recitali z von Schlippenbachem.
Wraz z Yui Kawaguchi, tancerką współczesnej jego odmiany, stworzyła "Die Stadt im Klavier", cykl procesualnych spotkań dwóch wyjątkowych japońskich artystek. Yui Kawaguchi to choreografka, performerka i tancerka. Jej układy choreograficzne kładą nacisk przede wszystkim na synchronizację ruchu z dźwiękiem.

"Live At Cafe Amores", wydana właśnie na CD i na LP przez NoBusiness Records, to rejestracja wspólnego występu Aki Takase i Alexandra von Schlippenbacha w Japonii, w 1995 roku. Premiera płyty jest częścią celebracji okrągłych 70-tych urodzin tej japońskiej pianistki.
Jak sama często mówi w wywiadach "To muzyka jest moim językiem - mówię właśnie poprzez muzykę". Tym bardziej warto sięgnąć po to nagranie. Łączy ono w sobie po mistrzowsku wybuchowy temperament obu muzyków i zdolność pełnej empatii, wsłuchania się w siebie nawzajem.
autor: MAd
Copyright © 1996-2018 Multikulti Project. All rights reserved

Downtown Music Gallery:
Although Ms. Takase and Mr. Schlippenbach have been married for many years (she moved to Berlin in 1987), it seems as if their music collaborations began in the early 1990’s.
There are some half dozen or so discs of duos (1993, ’94 & 2014), a trio/quartet (from 2005), the Berlin Contemporary Jazz Orchestra (BCJO) (1993 & 1996), collaborations with Sven Ake Johannson and more recently a great tribute to Eric Dolphy (12 piece unit on Intakt from 2014).
This, their third piano duo disc, was recorded in 1995 in Japan. What is most interesting about this CD/set is who they cover: Frank Zappa, Charles Mingus, two Thelonious Monk’s, an old standard (“Lulu’s Back in Town”, as well as a few originals.
Starting with “Jackhammer” which was written by Mr. Schlippenbach and appears on BCJO ‘Live in Japan’ release. It is a solo feature for Schlippenbach and it is a powerful intro with some intense, steamrolling piano, which goes through a variety of sections. For the second piece, “Na na na its das der Weg”, both pianists are sitting at one piano with Alex in the lower register and Aki in the higher one. I like the way they exchange lines and bounce ideas back and forth, building, crisscrossing, the tempo increasing to a colossal stream and then back to minimal ripples. I am not so sure why the duo covered a later period Zappa song, “You are What You Is”, but it is a lot of fun and does have a most memorable somewhat goofy melody which stops before it ends. One of the highlights here a medley of Charles Mingus and Duke Ellington themes in which both pianist insert unexpected lines amongst the more recognizable melodies, like “Boogie Stop Shuffle”. Both Ms. Takase and Mr. Schlippenbach have covered songs by Mingus with their own bands. Here they take, “Misterioso”, “Evidence” and “Skippy”, alter them in odd ways, with several overlapping themes, twisting them in unexpected ways. The last piece, “The Morlocks”, is more experimental with the couple put various utensils inside the piano, rubbing the strings and coaxing out some strange sounds. The piece is long, very intense and does a fine job of creating a more mysterious soundscape which both disorienting and ultimately fascinating.
Bravo to both pianists!
by Bruce Lee Gallanter, DMG

muzycy:
Alexander von Schlippenbach: piano
Aki Takase: piano

utwory:
1. Jackhammer 13:01
2. Na na na ist das der Weg 11:35
3. You are what you is 3:23
4. Mingus-mix: Dukes Choice - Boogie Stop Shuffle 14:26
5. Misterioso - Evidence 12:33
6. Skippy 5:55
7. Lulu’s Back to Town 3:06
8. The Morlocks 12:50

wydano: 2018-07
nagrano: Recorded live on the 16th August, 1995 at Café Amores, Hofu, Yamaguchi, Japan by Takeo Suetomi / Concert produced by Takeo Suetomi

more info: www.nobusinessrecords.com

NBCD106

Opis

Wydawca
NoBusiness Records
Artysta
Alexander von Schlippenbach / Aki Takase
Nazwa
Live at Cafe Amores
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.