Eklisia Sunday

39,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji


opis:

Peter Brötzmann dołączył tym razem do Konstruktu - eksperymentalnego, free jazzowego projektu, o wysokim poziomie energii, tworzonego przez muzyków z Turcji.

Konstrukt prezentuje nieprawdopodobny poziom energii i tworzy muzykę w formacjach, do których zaprasza różnych muzyków jak np. Evan Parker, Marshall Allen, Jurg Solothurnmann.

Konstrukt to pewien ideał: podejście, symbioza, kreatywność i dźwięk, który rozkwita. Tworzą go: Korhan Futaci: saxes, Umut Çaglar: guitars, electronics, Özün Usta: drums, percussion, Korhan Argüden: drums.


Brötzmann rozpoczynał swą muzyczną karierą od gry w zespołach dixielandowych (koniec lat 1950), dzieląc czas na grę w nich oraz studia plastyczne. Już w połowie lat 60., zdeklarował się jako muzyk właśnie tworzącej się europejskiej sceny freejazzowej.

Założył (wspólnie z Peterem Kowaldem i innymi muzykami o zbliżonych poglądach) wytwórnię FMP (Free Music Production). W roku 1968 powstała płyta, która przyniosła Brötzmannowi rozgłos – „Machine Gun”. Jest ona do dnia dzisiejszego uważana jest za arcydzieło europejskiego free jazzu. Współpracował również z wieloma, muzykami, jak Don Cherry, Albert Mangelsdorff, Cecil Taylor, Globe Unity Orchestra, Nicky’m Skopelitisem, czy środowiskiem chicagowskim, z Kenem Vandermarkiem na czele.

Założył kwartet Die Like A Dog (oprócz lidera Japończyk Tashinori Kondo oraz amerykanie: William Parker i Hamid Drake) oraz Chicago Tentet z udziałem muzyków chicagowskich (m.in. Ken Vandermark, Joe McPhee, Hamid Drake, Jeb Bishop, William Parker). Z jego projektów wyróżnia się płyta Live in Beirut, duet z Michaelem Zerangiem nagrany w Libanie, nawiązujący do nowo powstającej sceny muzyki improwizowanej w Bejrucie. Razem z saksofonistą Mikołajem Trzaską założył zespół North Quartet, którego sekcja rytmiczna składa się z Petera Friisa Nielsena i Peetera Uuskyli.

Brötzmann jest przede wszystkim spoiwem łączącym różnych awangardowych muzyków. Mobilizował ludzi, przez co powstawały płyty, zespoły i nowe współprace. Jest osobą, która jest gotowa do grania z każdym, w każdym możliwym składzie i w każdym możliwym miejscu. Nadał free jazzowi mentalność punk rocka: gra dużo koncertów, wydawał płyty we własnej wytwórni, nigdy nie szedł na muzyczny kompromis by zyskać fanów i trzyma się zawsze daleko od komercyjnych wytwórni płytowych i promotorów.

(Źródło: diapazon)
MW8912

Opis

Wydawca
Not Two (PL)
Artysta
Konstrukt / Peter Brötzmann / Hüseyin Ertunç / Dogan Dogusel / Barlas Tan Özemek
Nazwa
Eklisia Sunday
Instrument
reeds
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.