search

Schmetterling

39,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji


opis:

multikultiproject.blogspot.com, 2011-03
"W naszym kraju Simon Rose dla wielu - także muzycznych dziennikarzy i krytyków - jest postacią nieznaną. Ten amerykański muzyk, od lat mieszkający w Europie to nie tylko wybitny instrumentalista i muzyk, ale także animator środowiska muzyki improwizowanej na Wyspach Brytyjskich. Nagrywa i koncertuje od lat solo, w małych składach, ale także jako członek większych muzycznych kolektywów (Evan Parker Ensemble, Roland Ramanan Tentet) czy orkiestr (Marco Eneidi Orchestra, London Improvisers Orchestra). W ciągu lat współpracował w wieloma znakomitymi i cenionymi muzykami - by wymienić tylko tych najważniejszych: Clayton Thomas, Mark Sanders, Kjell Nordeson, Simon Fell, Steve Heater, Christian Marien, Oluyemi Thomas, Liz Allbee, Olaf Rupp, Weasel Walter, Damon Smith, Pauline Oliveros, Alan Wilkinson czy Pascal Nichols, a jego płyty można znaleźć w katalogach Emanema, FMR, Leo, PSI, a ostatnio także NotTwo.
Najnowsza płyta Simona Rose to fascynująca muzyczna podróż, ale - zaznaczam - raczej dla odważnych miłośników improwizacji, niebojących się zmierzyć z solową muzyczną narracją. Tym razem - po wydaniu własnym sumptem płyty z improwizacjami na saksofon altowy - nakładem krakowskiej oficyny prowadzonej przez Marka Winiarskiego ukazuje się płyta z improwizacjami na saksofonie barytonowym. Simon Rose - z perspektywy tego nagrania - jawi się jako wirtuoz tego instrumentu i muzyk równie jak Evan Parker zakochany w oddechu okrężnym. Muzyka na "Schmetterlin" jest niezwykle spójna, a Rose zdaje się być jednym z najbardziej chrapliwych brzmieniowo muzyków (obok Matsa Gustafssona) jakich zdarzyło mi się kiedykolwiek słyszeć. Niewiele tu dynamicznych kontrastów w stylu Petera Brotzmanna i stosunkowo mało pozaskalowych wycieczek. Czasem mamy wrażenie jakby Rose chciał zatrzymać dźwięk czy spowolnić czas - tak dużo tu stałych, stojących nut. Ale jest w tym jakaś metoda - ta płyta fascynuje i przykuwa uwagę nie tyle kaskadą pomysłów czy potokiem barw, ale fakturą dźwięków, niczym impasty w malarstwie dwudziestego wieku. Gdy muzyka się ścisza słychać w tle świergot ptaków, których głosy współtworzą z chropowatościami dźwięków barytonu i ciszą tkankę spójną, niemal organiczną. Na mnie robi to wielkie wrażenie. Powtórzę więc raz jeszcze - muzyka dla odważnych i otwartych, która wszakże stać się może piękną podróżą i fascynującym przeżyciem."
autor: Marcin Jachnik
multikultiproject.blogspot.com


Editor's info:
Simon Rose performances have ranged from solo to improvising orchestras in Europe, US and Canada. Interest as a free improviser developed exploring the possibilities created by purposefully limiting himself to the alto saxophone (solo alto 'Procession' FMR 2005). During the last two years while based in San Francisco and Berlin, Rose has introduced the baritone saxophone, exploring the possibilities offered by the larger bore's harmonic range (solo baritone 'Schmetterling' Not Two Records, 2011). Recent collaborations in small groups have included Jan Roder, Clayton Thomas, Mark Sanders, Kjell Nordeson, Simon Fell, Steve Heater, Christian Marien, Oluyemi Thomas, Klaus Janek, Liz Allbee, Steve Noble, Olaf Rupp, Antonio Borghini, Chris Chafe, Kanoko Nishi, Ava Mendoza, Weasel Walter, Dave Tucker, Damon Smith, Scott Looney, Pauline Oliveros, Charity Chan, Colin Stetson, Yorgos Dimitriadis, Dominic Lash, Jen Baker, Jakki Tolvi, Thomas Helton, Hilary Jeffery, Klaus Kuervers, Alan Wilkinson and Pascal Nichols amongst others. Participation in large groups has been with Marco Eneidi Orchestra, London Improvisers Orchestra, Ensemble directed by Evan Parker and Roland Ramanan Tentet. CD recordings can be found on Bruce's Fingers, Emanem, FMR, Rayon, Leo, PSI and Not Two.
MW8552

Opis

Wydawca
Not Two (PL)
Artysta
Simon Rose
Nazwa
Schmetterling
Instrument
baritone saxophone
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.