search

HoTS: Numbers

41,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Modern Jazz / Indie Jazz
premiera polska:
2016-10-30,
Wydawnicto Audiofilskie

seria wydawnicza: Jazz Series
kontynent: Europa
kraj: Polska
opakowanie: Triplefoldowe etui
opis:

multikulti.com:
Po doskonale przyjętym debiucie „Harmony Of The Spheres” z 2015 roku zespół HoTS przygotował materiał na nową płytę. "Numbers", bo taki będzie nosić tytuł drugi album HoTS przynosi muzykę o olbrzymim ładunku ekspresji.

Obdarzone żywiołową sugestywnością kompozycje lidera, gitarzysty Mikołaja Poncyljusza są znakiem rozpoznawczym zespołu. Już debiutancka płyta zdobyła fantastyczne recenzje i zaowocowała koncertami w Polsce i za granicą, uwodziła łagodną melancholią i klasycznym pięknem współczesnego jazzu.

Nowe nagranie w większym jeszcze stopniu niż debiut eksploruje środowisko atmosferycznego jazzu, gdzie żarliwość instrumentalna przy refleksyjnym charakterze kompozycji daje piorunujący efekt.

Kwintet HoTS wydaje się być mocno wtopiony w historię jazzu, jednocześnie jednak jest uderzająco współczesny, śmiało można powiedzieć nowoczesny. Ich aranżacyjna inwencja czerpie z dokonań najlepszych współczesnych europejskich jazzmanów, oczywiście muzyki improwizowanej, ale nie w mniejszym stopniu z dzisiejszej praktyki wykonawców, tworzących w mocno zurbanizowanej przestrzeni współczesnych miast. Nieustanne skomplikowanie jazzowych figur rytmicznych, w połączeniu z wielką precyzją instrumentalistów, niezwykle przemyślanymi aranżacjami oraz kompozycjami sprawiają, że uwalniają one w słuchaczu głębokie emocje i prowokują do refleksji.

Music Composed by Mikołaj Poncyljusz
All Interludes are improvised

Recorded on 8 & 9 of June 2016 at Quality Studio, Warsaw
Recorded, Mixed & Mastered by Michał Kupicz
Cover design by Morski Studio
Band photography by Piotr Gamdzyk
Produced by Mikołaj Poncyljusz / www.hotsband.pl
Executive producers: Tomasz Konwent & Wawrzyniec Mąkinia


Patroni Medialni Płyty “Numbers”:
TRÓJKA – Polskie Radio Program 3
TVP KULTURA
Tygodnik PRZEGLĄD
CZAS KULTURY
JAZZ FORUM
Magazyn KONTAKT

Płyta „Numbers” ukazuje się w serii 20 płyt na 20-lecie wydawnictwa płytowego Multikulti Project.


SELECTED REVIEWS

iks
:
Kolejny album z Multikulti to "Numbers" - drugi w dyskografii młodego kwintetu HoTS (Harmony of The Spheres). Wypełnia go znakomita, rozkwitająca, pełna świeżości i naturalności muzyka. Prowadzący zespół błyskotliwy gitarzysta Mikołaj Poncyljusz i jego koledzy przedstawiają granie pełne wyrafinowania, dyscypliny, a zarazem spontaniczne, ukazujące szczególną wrażliwość na dźwięk. To muzyka potoczysta, przyjazna wobec słuchacza, a zarazem wysublimowana. Kwintet oferuje granie żywiołowe, ekspresyjne, pełne emocji, jednocześnie budujące pełen subtelności, refleksyjny nastrój. Muzykowanie zadziwiająco dojrzałe, ze świetną dramaturgią i sugestywnie budowanym napięciem, z niewątpliwą zdolnością grania narracyjnego i kolorystycznego. Twórczość kwintetu HoTS dowodzi niewątpliwego charakteru wykonawców i ich kreacyjnych mocy..
autor: Tomasz Janas

zdzezemlzej.blogspot.com:
To jest ten rodzaj muzyki - przy całej jej otwartości i wewnętrznej zmienności - która ma absorbować uwagę słuchacza i koić jego skołatane nerwy

HoTS, czyli Harmony of the Spheres. Warszawski zespół prowadzony przez gitarzystę i kompozytora Mikołaja Poncyljusza zaczerpnął swoją nazwę z pism starożytnego matematyka i filozofa Pitagorasa, który twierdził, że poruszające się po swych orbitach ciała kosmiczne wytwarzają muzykę: niesłyszalną dla ludzkiego ucha, ale istotną dla życia wszechświata.

HoTS, czyli Harmony of the Spheres. Warszawski zespół prowadzony przez gitarzystę i kompozytora Mikołaja Poncyljusza zaczerpnął swoją nazwę z pism starożytnego matematyka i filozofa Pitagorasa, który twierdził, że poruszające się po swych orbitach ciała kosmiczne wytwarzają muzykę: niesłyszalną dla ludzkiego ucha, ale istotną dla życia wszechświata.

To ładna, poetycka otoczka muzycznej działalności zespołu, który doczekał się drugiej płyty niespełna półtora roku po fonograficznym debiucie. I nie tylko otoczka, a raczej konsekwentnie realizowane motto. Drugi album HoTS pokazuje, jak ważne jest dla zespołu przywiązanie do harmonijnego brzmienia, wypracowanego podczas wielu prób i koncertów, wolnego od hałaśliwości i przypadkowości. To jest ten rodzaj muzyki - przy całej jej otwartości i wewnętrznej zmienności - która ma absorbować uwagę słuchacza i koić jego skołatane nerwy.
Już na debiutanckim krążku słychać było, że Mikołaj Poncyljusz, autor wszystkich kompozycji, ma niezwykłą zdolność do układania utworów z jednej strony bardzo melodyjnych i nastrojowych, z drugiej zaś bardzo nieoczywistych w swojej strukturze, pisanych, mam wrażenie, jako krótsze i dłuższe fragmenty suity nieustannie rodzącej się w wyobraźni autora.

Tym razem, rozszerzając instrumentarium (kwartet zmienił się w kwintet z udziałem saksofonisty), Poncyljusz jeszcze bardziej podkreślił swoją skłonność do dłuższej narracji i zrezygnował z tytułowania utworów: są wyłącznie numery i rozdzielające je interludia (czyli w pełni improwizowane, krótkie solówki wszystkich po kolei członków zespołu).
Mamy do czynienia z albumem koncepcyjnym, niespieszną opowieścią, opowiadaną półszeptem przez niezwykle wrażliwych artystów. Skojarzenia z minimalistyczną z estetyką ECM są oczywiste, ale, mam wrażenie, od niezliczonych produkcji Manfreda Eichera płytę „Numbers” odróżnia… pogoda ducha jej twórców. W tej krainie zawsze świeci słońce, nawet jeśli kunsztownie napisane melodie rozpływają się w swobodne impresje i nawet jeśli solidna, jazzowa pulsacja ustępuje, by tak rzec, celebracji chwili, która może i krótka, za to jest po prostu piękna.
autor: Adam Domagała

polish-jazz.blogspot.com:
This is the second album by the Polish Jazz quintet HoTS, led by guitarist/composer Mikołaj Poncyljusz and including trumpeter Radek Nowak, saxophonist Bartosz Tkacz, bassist Adam Prokopowicz and drummer Jakub Kinsner. The album presents six original tunes, all composed by Poncyljusz, which are separated by five short interludes, which are improvised. All the music is presented continuously without the customary silence breaks between tracks.

Musically the album continues the path set by their debut album, which focuses on melodic compositions, which serve as basis for solo improvisations by guitar, trumpet and saxophone. The interludes feature prominently each of the quintet members in turn, focusing on their respective abilities as instrumentalists and improvisers.

The addition of Tkacz as the fifth member of the group radically expanded the ambience and the interplay possibilities, and presents a more balanced overall ensemble sound and enables sharing the load of the main soloist between him and Nowak, who was the focus of the debut album. Poncyljusz continues using the reverb soaked guitar sound, which personally I am not crazy about, but his playing is technically without reproach. The rhythm section supports the flow of the music perfectly, staying respectfully mostly in the background. Prokopowicz has a nice fat sound which fills the bottom range very well and Kinsner plays very softly (or is not prominent enough in the mix), which often seems as he's not there much.

The music is a bit too melancholy, flowing very slowly and within a very narrow emotional range. But the compositions are solid and the performances heartfelt, which adds up to a very nice atmospheric album, which deserves to be heard and enjoyed. The fact that HoTS manages to create their own stylistic signature as a group is the most significant achievement and the unusual concept of presenting the album as a continuous stream of music is also commendable. Overall this is a very interesting mainstream Jazz album, which beautifully presents the diversity and ingenuity of Polish and European Jazz and is definitely worth investigating.
By Adam Baruch

All About Jazz - ocena * * * 1/2
Poland's HoTS quintet makes its own mark on European modern jazz, led by composer/guitarist Mikołaj Poncyljusz. The band takes its name from the title of their first album, Harmony of The Spheres, and the Pythagorean mathematics referenced there continue in the numerical titles given to all but one of the tracks on Numbers. Opener "#26" shows a band in the Blue Note hard bop tradition, the twin horns of trumpeter Radosław Nowak and tenor saxophonist Bartosz Tkacz leading the way with relaxed swing. Then the leader takes over for the first of five brief unaccompanied improvised Interludes, each featuring a different band member.

The album structure of numbered pieces separated by interludes may appear stiff and formulaic, but it flows quite naturally, not least because the players all make the most of their individual showcases. The improvised interludes are as lyrical and thoughtful as the compositions; there is no grandstanding. "#25" serves as the ballad of the set, more or less—if there is a weakness in the material, it's a tendency towards medium tempos. At just over eleven minutes "#28" is the longest track, and makes use of the time for a languid unaccompanied bass solo, which is then joined by the saxophone. The ensuing guitar solo adds to the textural variety by building to a big chordal climax.

At just under two minutes "#23" is the shortest selection, shorter than any of the improvised interludes. It's a catchy up-tempo Latin tune that moves into a swing feel, and could have easily maintained interest for much longer. Closer "Diuna" makes up for it by exploring similar Latin and swing territory before transitioning to a closing rhapsodic rubato section, a satisfying end to the program. Poncyljusz may be the sole composer, but the group feels like it has a collective identity, a voice that is the product of everyone's contributions.
By Mark Sullivan

Polish Jazz Recordings and Beyond:
Indeed, it was worth waiting. On "Numbers" they continue their explorations of the contemporary European jazz, ECM sound, the tradition of jazz of the 1960s, Blue Note and Prestige sound. The album is organized into "numbers", like the opening "#26" with the great tenor and trumpet solos, and "interludes", like the following "Interlude 1", which is a solo guitar track by Mikolaj. "#25" starts also with the guitar motif and develops into a beautiful ballad in the mood of 1960s with a nice unison/conversation reading of the theme, and the touching saxophone solo. "Interlude 2" is the bass solo, followed by "# 27", notable for another great theme with an interplay guitar-winds. "Interlude 3" is for tenor solo, while "#28" is the over 11 minutes long highlight of the album with a marching theme and fantastic solos from everybody. After "Interlude 4" for trumpet solo, comes "#23" with a Latin touch. "Interlude 5" is a drums solo, which the closing "Diuna" is another piece with a Latin touch and Krzysztof Komeda-like mood.
by Maciej Lewenstein

muzycy:
Mikołaj Poncyljusz: Gitara/Guitar
Radek Nowak: Trąbka/Trumpet
Bartosz Tkacz: Saksofon Tenorowy/Tenor Saxophone
Adam Prokopowicz: Kontrabas/Double Bass
Jakub Kinsner: Perkusja/Drums

utwory:
1. #26 06:26
2. Interlude 1 02:38
3. #25 06:35
4. Interlude 2 02:47
5. #27
6. Interlude 3 02:50
7. #28 11:20
8. Interlude 4 02:44
9. #23 01:53
10. Interlude 5 03:05
11. Diuna 06:14

Music composed by Mikołaj Poncyliusz except all Interludes by Mikołaj Poncyliusz / Radek Nowak / Bartosz Tkacz / Adam Prokopowicz / Jakub Kinsner.

wydano: 2016-10-30
nagrano:
Recorded on June 8 & 9, 2016 at Quality Studio, Warsaw, Poland.
Recorded, mixed & mastered by Michał Kupicz.

Band photography by Piotr Gamdzyk.
Cover design by Morski Studio.

more info: www.multikulti.com
more info2: www.hotsband.pl

MPJ020

Opis

Wydawca
Multikulti Project (PL)
Artysta
HoTS
Nazwa
Numbers
Instrument
guitar
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.