search

SUNDOGS - Mateusz Rybicki, Samuel Hall, Zbigniew Kozera: In The Land Of Green Dust

41,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Avant Jazz / Free Improvisation / Avant-Garde
premiera polska:
2019-12-07
seria wydawnicza: Improvised Music Series
kontynent: Europa
kraj: Polska
opakowanie: Triplefoldowe etui
opis:

multikulti.com:
Barwna sceneria wrocławskiego lasu osobowickiego była miejscem niezwykłej sesji nagraniowej. Troje wytrawnych improwizatorów - klarnecista Mateusz Rybicki, kontrabasista Zbigniew Kozera i australijski perkusista Samuel Hall, korzystając wyłącznie z akustycznego instrumentarium stworzyli dzieło, złożone z dziesiątek malutkich elementów i detali. Muzycy oprócz klarnetu, kontrabasu i zestawu perkusyjnego sięgnęli po mniejsze instrumenty jak afrykańskie kalimby i flety, harmonijkę ustną, a także własny głos. Wsłuchują się w brzmienie lasu, czasem imitując jego odgłosy, innym razem wzmacniając wybrane dźwięki natury, które “kleją się” ze sobą w bardzo naturalny sposób. Efektem tej spontanicznej sesji jest oniryczna muzyka improwizowana, chciałoby się powiedzieć rozmarzona wolna forma.

Jeśli prawdą jest, że akt kreacji jest szukaniem formy i treści, a w związku z tym jest ciągłym improwizowaniem, członkowie SUNDOGS wywiązują się z tego zadania doskonale. Tworzą muzykę bardzo osobistą, a zarazem złożoną i niejednoznaczną.

Editor's info:
Obsowice Forest, Wroclaw, is the setting of an unusual recording session. Sundogs, the trio of Mateusz Rybicki, Zbigniew Kozera and Samuel Hall, uncover the tiny interactions of life In The Land of Green Dust. Escaping the void of the city to meet between the fingers of trees, Sundogs embrace the sounds of the forest through interactive improvisation. In addition to the clarinet, double bass and drum set, the musicians reached for smaller instruments such as African kalimba, flute, harmonica as well as their own voice to create a spontaneous session of reflective improvised music free from the rigid forms of planned living.

Mateusz Rybicki - Klarnety | Preparacje
Rybicki jest improwizatorem grającym na klarnecie, klarnecie basowym oraz saksofonie tenorowym. W muzyce posługuje sie? tez˙ głosem. Jako syn aktora Tadeusza Rybickiego wychowywał sie? w siedzi- bie Teatru Cinema w Michałowicach, gdzie zdobywał pierwsze dos´wiadczenia zwia?zane ze sztuka?. Obecnie mieszka i działa we Wrocławiu. Jego inspiracje to zaro´wno afroamerykan´ski free jazz, europejska muzyka improwizowana, jak i muzyka wspo´łczesna, barokowa, minimalizm, muzyka etniczna i tradycyjna. Poza koncertami na swoim koncie ma tez˙ kooperacje z tancerzami i teatrem. Miał okazje? wspo´łpracowac´ z takimi artystami jak: Axel Doerner, Tristan Honsinger, Antonio Borghini, Peter Brotzmann, Steve Noble, Adam Pultz Melbye, Harri Sjorstrom, Noid, Matija Schelander, Mark Tokar, Emilio Gordoa, Piotr Damasiewicz, Gerard Lebik, Mikołaj Trzaska, Wacław Zimpel, Paweł Szpura, Dominik Wania, Maciej Obara, Irad Mezliah etc

Samuel Hall - Perkusja | Objekty | Preparacje
Hall to perkusista, głównie zajmujący się muzyką improwizowaną. Pochodzi z Melbourne w Australii, od dwóch lat mieszka w Europie i wspólpracuje tu z jednymi z najlepszych europejskich twórców muzyki improwizowanej, jak Emilio Gordoa, Tristan Honsinger, Satoko Fuji, Natsuki Tamura, Klausa Kurvers, Wolfgang Seidel, Adam Pultz Melbey, Richard Scott, Korhan Erel, Alexander Frangenheim, Philippe Lemoine, Julia Reidy... Perkusyjny styl Halla cechuje szerokie dźwiękowe spektrum, które poprzez swoją interaktywność zaprasza słuchacza do nawiązania własnej relacji z dźwiękiem. Hall pracuje nad rozumieniem i prezentowaniem perkusji jako instrumentu interaktywnego za pomocą praktyki, głębokiego słuchania i improwizacji.

Zbigniew Kozera - Kontrabas | Preparacje
Mieszka we Wrocławiu, jest improwizatorem grającym na kontrabasie i guimbri. Jego inspiracje sie?gaja? do afroamerykan´skiego free jazzu, europejskiej muzyki improwizowanej, muzyki współczesnej i etnicznej. Członek inicjatyw takich jak : M.A.T.A, Power of the Horns, Imprographic, Melting Pot. Razem z Mateuszem Rybickim we wrześniu 2017 roku wydał bardzo dobrze przyjętą płytę "Xu". W tym samym roku, w warszawskiej fundacji Słuchaj! ukazała się płyta tria Sundogs (Rybicki Kozera Hall), która premierę miała w Narodowym Forum Muzyki podczas Festiwalu Jazztopad. Kozera wspołpracował m.in z Piotrem Damasiewiczem, Dominikiem Strycharskim, Wacławem Zimplem, Marcinem Ciupidro, Ksawerym Wójcińskim, Krzysztofem Szman´da?, Hubertem Zemlerem, Marcinem Ciupidro, Teatrem Cinema, Wrocławskim Teatrem Współczesnym. Obecnie współtworzy: Rybicki Kozera duo, Wschód (Rodrigo Pinheiro, Kuba Suhar, Zbigniew Kozera). Okazjonalnie współpracuje z Piotrem Wojtasikiem. Miał okazje grac´ z Hamidem Drakeem, Peterem Brotzmannem, Alexandrem von Schlippenbachem, Stevem Noble, Jasonem Adasiewiczem, Johnem Edwardsem, Toshinori Kondo.

WYBRANE RECENZJE/SELECTED REVIEWS

spontaneousmusictribune.blogspot.com:
Najwyższa pora wybrać się na… spacer do lasu! Pomocni w realizacji tego przedsięwzięcia będą: Mateusz Rybicki (klarnet, głos instrumenty dmuchane i kalimba), Samuel Hall - perkusja, instrumenty perkusyjne, preparacje, instrumenty dmuchane) oraz Zbigniew Kozera (kontrabas, preparacje, instrumenty dmuchane i kalimba). Muzycy funkcjonują pod nazwą Sundogs, a nagranie powstało w Lesie Osobowickim we Wrocławiu. Dwie, jak to w lesie, wyjątkowo swobodne improwizacje, łącznie 32 minuty i kilka sekund.

Być może "In The Land Of Green Dust" to bardziej nagranie field recording albo coś na kształt słuchowiska radiowego. Być może muzycy i ich instrumenty znaleźli się w Lesie Osobowickim zupełnie przypadkowo, a za całość rejestracji dźwiękowej odpowiada tu jedynie matka natura. Być może warto przywołać w pamięci nagranie Mikołaja Trzaski i braci Oleś, którzy na początku ubiegłej dekady postanowili muzykować na ulicy, dla całkiem przypadkowych przechodniów. Jakkolwiek by tego nie nazwać, przed nami … być może rodzaj improwizowanego performansu.

Szum lasu, garść mikroskopijnych fonii, bezwzględnie do odsłuchu słuchawkowego. Tajemna podróż w poszukiwaniu zagubionych dźwięków. Lekki klarnet, mikro grzmoty kontrabasu, small drum kit ledwie dotykany małym palcem. Sztuka zaniechania, minimalizmu, czyniona w przestrachu przed naruszaniem równowagi fonicznej zastanego ekosystemu. Pierwszy ze snu zimowego zdaje się budzić niedźwiedzi bas, sójka-klarnet delikatnie podśpiewuje, małe dzwonki pobrzmiewają, a ptaki, te prawdziwe, snują mikro melodie. Wokół także sporo dodatkowych, niezidentyfikowanych fonii wprost z żywego lasu. Kontrabas ma tu chyba najwięcej do powiedzenia, wydaje się wyznaczać kierunek improwizacji.

Druga partycja nagrania wnosi do tej zabawy odrobinę więcej życia - klarnet nawołuje do gromadzenia się wokół ogniska, perkusjonalia przelewają życiodajną wodę, a kontrabas stoi w miejscu i pohukuje. Spektakl etno free improv on minimal trwa w najlepsze. Don Cherry i jego "Multikulti"? Air Henry’ego Threadgilla? Muzycy zmieniają instrumenty jak rękawiczki, od dawna nie wiemy już, kto odpowiada za dany dźwięk, ale czy to ma jakiekolwiek znaczenie? Odrobina dynamiki rodzi się z grzmotów kontrabasu i śpiewu dwóch dęciaków, które niespodziewanie nabrały ochoty na swobodny taniec. Repetycje, skoki w górę i bystre opadanie. Na moment flow narracji przejmują ptaki, muzycy milkną i czekają na rozwój wypadków dźwiękowych. Potem wracają, by wydobyć ostatnie oddechy ze swoich instrumentów.
By Andrzej Nowak

muzycy:
Mateusz Rybicki: Clarinet, Voice, Wind Instruments, Kalimba
Samuel Hall: Drums, Percussion, Preparations, Wind Instruments
Zbigniew Kozera: Double Bass, Preparations, Wind Instruments, Kalimba

utwory:
1. Times Part I 16’00
2. Times Part II 16’09

wydano: 2019-12-07
nagrano: Recorded in Las Osobowicki, Wroclaw, Poland Recorded by SUNDOGS Mixed by Samuel Hall Mastered by Joe Talia

more info: www.multikulti.com

MPI046

Opis

Wydawca
Multikulti Project (PL)
Artysta
SUNDOGS (Mateusz Rybicki, Samuel Hall, Zbigniew Kozera)
Nazwa
In The Land Of Green Dust
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.