search

KaMaSz - Kądziela, Mazurkiewicz, Szmańda: Eight rocks from grandma's box

41,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Modern Jazz / Indie Jazz
premiera polska:
2019-05-16
seria wydawnicza: Improvised Music Series
kontynent: Europa
kraj: Polska
opakowanie: Gatefoldowe etui
opis:

multikulti.com:
Multikulti Project prezentuje płytę tria KaMaSz w składzie Marek Kądziela - gitara, Jacek Mazurkiewicz - kontrabas i Krzysztof Szmańda - perkusja. Muzyka tria to wolna, nieskrępowana emocja organicznie podążająca w wielu często nieoczywistych kierunkach.
Przed pierwszym koncertem tria w Pardon To TU kilka lat temu, Marek Kądziela zapowiedział się tak „… do tego grania szykowaliśmy się całe życie …”
„Eight rocks from grandma's box” to album dla miłośników jazzu, rocka, punka, muzyki poważnej i niepoważnej oraz etnicznej, a nade wszystko dla osób o wrażliwych sercach i otwartych głowach!

Marek Kądziela – doktor sztuk muzycznych, gitarzysta , kompozytor, innowator, poszukujący nowych brzmień i wyzwań muzycznych. Kierownik Zakładu Jazzu Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Absolwent gitary jazzowej oraz kompozycji w The Carl Nielsen Academy of Music w Danii. Laureat licznych konkursów oraz lider uznanych formacji muzycznych. Muzyk aktywnie koncertujący oraz doświadczony pedagog i animator kultury. Zapraszany do rozmaitych projektów muzycznych od jazzu przez folk po muzykę współczesną i eksperymentalną. Koncertował z muzykami takimi jak: Steven Bernstein, Piotr Wojtasik, Leszek Możdżer, Adam Bałdych, Michał Urbaniak, Piotr Baron, Maciej Obara i wielu innych.

Jacek Mazurkiewicz - kontrabasista, kompozytor. Interesuje się szeroko pojętą muzyką. Swoje dźwięki składa w całość bazując na wrażeniach emocjonalnych i pulsie. Łącząc akustykę z elektroniką, wciąż poszukuje nowego brzmienia. Współtworzy głownie projekty autorskie - 3FoNIA, Modular String Trio, Gabinet Masażu Ucha Wewnętrznego, Jachna / Mazurkiewicz / Buhl, Mikołaj Trzaska & Jacek Mazurkiewicz.
Jego ostatnią aktywnością jest praca w kierunku wykorzystania prądu z roślin do celów muzycznych w labolatorium UMCS w Lublinie. Wziął udział w realizacji ok. 40 albumów muzycznych, z czego zdecydowaną większość stanowi muzyka autorska.
Współpracował z wieloma polskimi i zagranicznymi artystami oraz zespołami: Andrzej Przybielski, Mikołaj Trzaska, Daniel Levin, Rob Brown, Giridhar Udupa, Patryk Zakrocki, Wojciech Jachna, Tomasz Dąbrowski, Vasco Trilla, Marek Kądziela, Pulsarus, Słoma, Jacek Kleyff & Orkiestra Na Zdrowie, Stanisław Soyka, Limboski, Am_Sveerg, Poszukiwacze Zaginionego Rulonu, Warsaw Improvisers Orchestra...
Zajmuje się udźwiękowieniem, komponowaniem i produkcją muzyki do filmów i spektakli teatralnych. Prowadzi autorskie warsztaty dźwiękowe i muzyczne.

Krzysztof Szmańda - perkusista, absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W latach 2000-2002 odbył podyplomowe studia w Thornton School of Music University of Southern California w Los Angeles, gdzie doskonalił swe umiejętności u boku m.in. Petera Erskine’a, Ndugu Chanclera i Erika Forrestera.
Jest współzałożycielem poznańskiej formacji Soundcheck. Współpracuje z artystami takimi jak Kuba Stankiewicz, Maciej Kociński, Krzysztof Dys, Adam Pierończyk, Lora Szafran, Włodek Pawlik, Adam Bałdych, Janusz Szroma, Marcin Olak, Oleg Kirejew, zespołami Trifonidis Orchestra, Chłopcy Kontra Basia, Visegrad Jazz Quartet oraz z Big-bandem Zbigniewa Namysłowskiego. Jest ponadto członkiem międzynarodowego kwintetu jazzowego Kattorna, który w październiku 2006 roku zdobył nagrodę publiczności na konkursie Berlin Jazz Award.
W ostatnich latach artysta zintensyfikował działalność na scenie muzyki improwizowanej, czego efektem jest Wójciński/Szmańda Quartet oraz współpraca z takimi osobistościami, jak Theo Jorgensmann, Wacław Zimpel czy Dominik Strycharski.
Krzysztof Szmańda jest na stałe członkiem zespołu Orkiestry Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie.


Liner Notes
Płyta "Eight rocks from grandma's box" tria KaMaSz jest kunsztownym eksperymentem z narracją jazzową. Poszczególne kompozycje przechodzą płynnie od wątku do wątku, zdradzając kolejne inspiracje. Trójce muzyków udało się pomieścić na jednej płycie wiele mikronarracji, które tworzą homogeniczną całość.
Sami swoją muzykę nazywają "Elektroakustycznym miejskim folklorem bez podziału na kategorie".

Emocjonująca, wielowątkowa narracja przebiega przez świat zaszyfrowanych znaczeń i podlega procesom tajemniczych przemian. Z jednej strony pojawiające się zaskakujące zwroty akcji, coraz to nowe pomysły, wpędzają słuchacza w stan pobudzenia, z drugiej wszystko ma swój logiczny powód i konsekwencje, a co ważniejsze wyczuwa się muzyczną intrygę, która wciąga bez reszty.

Każdy z trójki muzyków redefiniuje swój dotychczasowy język. Marek Kądziela wytracił gdzieś swoją gęstą artykulację, nieco wycofany Jacek Mazurkiewicz jak już zabierze głos, to jest on ważny i donośny, Krzysztof Szmańda poszerzając swoje instrumentarium o gongi i misy odważnie wychodzi poza idiom jazzu. Wszystko jest jednocześnie poukładane, wyraziste i mięsiste.

KaMaSz prezentuje muzykę oscylującą między pełnokrwistym jazzem, zmysłową elektroniką, natchnionym etno a współczesną kameralistyką. Słuchacz czuje się jak powieściowa Alicja, poruszająca się w czasie i przestrzeni realnej i wyobrażonej zarazem.
Tomasz Konwent – wydawca
Copyright © 1996-2019 Multikulti Project. All rights reserved


A spectacular program by a dynamic new polish trio. Full improvised music or another words - live composed music .... Trio KaMaSz consist of the greatest improvised and jazz music cats in Poland. Marek Kądziela on guitar, and electronic sound effects, Jacek Mazurkiewicz on bass, and electronic, Krzysztof Szmańda on drums, and percussion.


Marek Kądziela - doctor of musical arts, guitarist, composer, innovator, seeking new sounds and musical challenges. Head of the Jazz Department of the Academy of Music Grażyna and Kiejstut Bacewicz in Łódź. A graduate of jazz guitar and composition at The Carl Nielsen Academy of Music in Denmark. Laureate of numerous competitions and the leader of recognized music formations. An active musician and experienced pedagogue and cultural animator. Invited to various music projects from jazz through folk to contemporary and experimental music. He has performed with musicians such as: Steven Bernstein, Piotr Wojtasik, Leszek Możdżer, Adam Bałdych, Michał Urbaniak, Piotr Baron, Maciej Obara and many others.
www.marekkadziela.com

Jacek Mazurkiewicz - contrabasist, composer. He is interested in a wide range of music.
“I’m inspired by people, situations, places, colours, scents and by other things related to my life. Lots of melodies and musical structures pass through in my mind quite quickly... Some pieces are inspired by sounds of a city; others are connected with places and people.”
He composes his sounds into pieces on the basis of emotional experience and an instinctual pulse.
Mazurkiewicz enjoys combining acoustic and electronic music, always searching for a new sound.
He mainly creates autonomous projects - 3FoNIA, MODULAR STRING TRIO, INNER EAR MASSAGE PARLOUR, JACHNA / MAZURKIEWICZ / BUHL, MIKOŁAJ TRZASKA & JACEK MAZURKIEWICZ
In his spare time he contemplates tonal-vibratory musical therapy, working on original instruments for rehabilitation purposes.
He has worked and been involved with many different types of sound actions with artists and bands such as: Andrzej Przybielski, Mikołaj Trzaska, Daniel Levin, Rob Brown, Giridhar Udupa, Patryk Zakrocki, Wojciech Jachna, Tomasz Dąbrowski, Vasco Trilla, Marek Kądziela, Pulsarus, Słoma, Jacek Kleyff & Orkiestra Na Zdrowie, Stanisław Soyka, Limboski, Am_Sveerg, Poszukiwacze Zaginionego Rulonu, Warsaw Improvisers Orchestra...
www.jacekmazurkiewicz.pl

Krzysztof Szmańda graduated in percussion from the Fryderyk Chopin Academy of Music in Warsaw in 1999. From 2000 to 2002, he pursued post-graduate studies at the University of Southern California in Los Angeles’s Thornton School of Music, where he honed his skills with such musicians as Peter Erskine, Ndugu Chancler, Erik Forrester and John Clayton. He is a founder member of the Soundcheck ensemble of Poznań, which in 2004 won the international jazz-blues competition in Ústí nad Labem (Czech Republic) and in 2005 the Grand Prix in the Jazz nad Odrą festival in Wrocław, where he was also singled out by the festival jury. That same year, Soundcheck won Second Prize in the Crocus Jazz Festival in Jelenia Góra and the ‘Career Key’ in the Gorzów Jazz Celebration.
Szmańda works with the Big Band of the Tygmont club in Warsaw run by Zbigniew Namysłowski, and also with the ensembles of Kuba Stankiewicz and Inga Lewandowska, Mariusz Bogdanowicz, Zbigniew Wrombel, Marcin Olak, Oleg Kireyev and Keith Javors, as well as the Trifonidis Orchestra.
He is a member of the Kattorna international jazz quintet, which in October 2006 won the audience prize in the Berlin Jazz Award competition and a month later Third Prize in the Crocus Jazz Festival in Jelenia Góra, where Szmańda also received a special prize.
Szmańda is a permanent member of the orchestra of the Teatr Wielki – Polish National Opera in Warsaw and also works with the Warsaw Philharmonic Orchestra and Sinfonia Varsovia.

All music composed by Kądziela, Mazurkiewicz and Szmańda
Recorded by Piotr Łukaszewski
Mixed by Jacek Mazurkiewicz
Mastered by Marcin Bociński
Cover design by Marek Wajda
Produced by KaMaSz
Executive producer: Tomasz Konwent

WYBRANE RECENZJE/SELECTED REVIEWS
Polish Jazz Recordings and Beyond * * * * *:
Exquisite!!! The new album from Multikulti Project with an incredible over by Marek Wajda is a magisterial achievement of the supertrio formed by some of the best Polish improvising musicians. KaMaSz, after Kadziela, Mazurkiewicz ans Szmanda plays 8 track that all should by attributed to all three members of the trio. In principle it is a guitar'bass'drums trio, but the music is very unusual, more related to the explorations of Derek Bailey of Fred Frith in this format -- listen to the opening "Kontryfut". Marek uses a lot of techniques so that nearly every track sounds very differently. "Heliazon" has a "walking" bass, jazz guitar and a jazzy spirit.
"Xiamin" is more exploratory and dominated by electronics, sounding like early Pink Floyd with guitar sounding like Dave Gillmore. On "Misjo" the guitar sounds like a synthesizer or Wurlitzer, while on "Natarcz" like Thurston Moore. "Krometyt" is a delicate minimal tune with guitar sounding like bells. "Grobracht" is another jazzy tune, but this time Marek plays more like John McLaughlin married to John Russel. The final "Jasntyk" is just explosion of all these styles. Jacek and Krzysztof all throughout this phenomenal album... Phenomenal.
autor: Maciej Lewenstein

spontaneousmusictribune.blogspot.com:
Marek Kądziela – gitara i elektronika, Jacek Mazurkiewicz – kontrabas i elektronika oraz Krzysztof Szmańda – perkusja i instrumenty perkusyjne, czyli trio KaMaSz i Osiem skał odnalezionych w skrzynce babci (dodajmy, po czteroletnim leżakowaniu). Muzycy donoszą, iż all music composed by, my zaś niezwłocznie uzupełniamy – in fully improvised way. Odsłuch całości zajmie nam 42 minuty i 14 sekund.

Pierwsza skała składa się z iskierek gitary, mocnego tembru kontrabasu i talerzowych zdobień, dozowanych z dużą swobodą i sporą dawką powietrza. Flow trzyma w rękach kontrabas, gitara udanie szuka psychodelii, a całość stanowi zaczyn do fussion jazzowej przebieżki. Narracja budowana ze smakiem, bardzo kolektywnie. Druga skała, a także – uprzedźmy przebieg wypadków – siódma skała odwołuje się do jazzowego idiomu, pachnie swingiem i śmiało nadaje się do tańca i tupania nogą. To dźwięki, które słyszeliśmy już na wielu płytach, mniej lub bardziej utytułowanych kolegów naszych muzyków. Zatem z radością przechodzimy do omówienia tych mniej przewidywalnych odcinków kamaszowych fonii. Trzecia skała zdaje się ginąć w elektroakustyce gitary i kontrabasu. Smakuje analogiem, mgławym ambientem, dobrym pomysłem gitarzysty, nie do końca podchwyconym przez partnerów.

Prawdziwe dobro na tej płycie zaczyna się od skały czwartej - gitarowe plamy zanurzone w elektronice, pojedyncze grzmoty basu, zwinne perkusjonalia. Kądziela cudownie rozpływa się w psychodelii, a sekcja rytmiczna, niczym klasycy brytyjskiego drum’n’bass, zabiera nas w podróż bez wytyczonego punktu docelowego. Piąta skała daje wytchnienie, budowane ambientem, biciem półrytmu i kontrabasem, traktowanym smyczkiem. Mantra snuje się wokół pokrętnych myśli i dobrych intencji. Mazurkiewicz zdaje się grać na upalonym syntezatorze, co stanowi niebanalny podkład pod rockowe pasmo Kądzieli. Szósta skaławynurza się z ciszy - rezonujące misy, talerze i inne tajemnicze przedmioty. Szmańda ma swoje pięć minut i nie zmarnuje choćby sekundy.

Siódma skała została już skomentowana, czas zatem na finał płyty, który niespodziewanie jest dynamicznym, psycho-rockowym rozchodniaczkiem. Kontrabas proponuje nawet funkowe pochody, na które świetnie reaguje zadziorna i skora do rozróby gitara. Ognisty finał bardzo dobrej płyty, która wyższy status osiągnęłaby niechybnie po kasacji drugiej i siódmej skały. Wybrzmiewanie ciepłą elektroniką i suchą elektryką też zapisujemy po stronie kamaszowych aktywów.
autor: Andrzej Nowak

IKS:
Pod uroczo brzmiącą nazwą KaMaSz ukrywa się trójka muzyków świetnie znanych. Gitarzysta Marek Kądziela, ostatnio zapamiętany z folkowego zespołu Odpoczno, brał udział w wielu jazzowych projektach. Kontrabasista Jakub Mazurkiewicz też ma za sobą ciekawe folkowe epizody, ale i współpracę z wieloma wielkimi – od Mikołaja Trzaski do Jacka Kleyffa. Perkusista Krzysztof Szmańda był związany z poznańską grupą Soundcheck, artystami od Zimpla, przez Namysłowskiego, aż po orkiestrę Opery Narodowej.
Co proponują we trójkę? Ano twórczość będącą owocem doświadczeń zbieranych przez lata. To znaczy muzykę wyzwoloną z form i schematów, za to otwartą na poszukiwania i pełną radosnego eksperymentu, niekoniecznie chcącą być hermetyczną. To raczej pełne pasji odkrywanie bogactwa nowoczesnych form muzycznych. I nawet jeśli kluczowe będzie tu pojęcie free, to głęboką prawdą jest przekonanie artystów, że grają dla „miłośników jazzu, rocka, punka, muzyki poważnej i niepoważnej oraz etnicznej, a nade wszystko dla osób o wrażliwych sercach i otwartych głowach”.
autor: Tomasz Janas

polish-jazz.blogspot.com:
Moje spotkanie z albumem tria KaMaSz zbiegło się z częstszym niż zazwyczaj słuchaniem pewnej stacji radiowej, gdzie jedną z metod na zapełnienie czasu antenowego jest tzw. "kartka z kalendarza". Podaje się wtedy jakąś rocznicę, czyjeś urodziny czy inne okoliczności, w związku z którymi można po dany utwór sięgnąć. I swego rodzaju kartką z kalendarza jest również płyta tria KaMaSz, czyli gitarzysty Marka Kądzieli, kontrabasisty Jacka Mazurkiewicza i Krzysztofa Szmańdy. Zagrali oni kilka koncertów w 2014 roku, rok później spotkali się w gdańskim Custom 34 Studio i... cztery lata po sesji nagraniowej ukazuje się krążek "Eight Rocks From Grandma's Box".

Trzeba było więc trochę poczekać, ale skoro niektóre wydawane dziś płyty przeleżały w szufladzie nawet trzydzieści czy czterdzieści lat, to raczej należy się cieszyć, że możemy ten album wreszcie wziąć do rąk. Co najważniejsze jednak, radość nie zakończy się na obejrzeniu ciekawej skądinąd okładki, zaprojektowanej przez Marka Wajdę. Główna satysfakcja płynie z obcowania z zawartej na płycie muzyki, której autorami są czołowi improwizatorzy w naszym kraju.

Pamiętam, że moją relację z warszawskiego koncertu tria sprzed pięciu lat zatytułowałem "Stąpanie nad przepaścią". Ujęli mnie odwagą improwizowania, a także umiejętnością wyjścia z impasów, które przytrafiały się podczas tamtego premierowego występu. Myślałem sobie wtedy, że dobrze by było, gdyby zespół z takim potencjałem nie zamykał współpracy na paru koncertach; że ich dalsze działanie mogłoby przynieść kolejne ciekawe owoce – choćby właśnie w studiu. I tak się stało!

"Eight Rocks From Grandma's Box" to rzetelna improwizowana płyta, gdzie słyszymy to, co na takim albumie znaleźć się powinno: poszukujące błądzenie prowadzące do ciekawych form, tarcia konwencji, zarysy motywów. Jest free jazz, jest gra bopowa, jest sonorystyka, są drony, są brzmienia elektryczne i akustyczne, niespodziewane narracje i dużo szczerych emocji. W tej konfiguracji Kądziela jest odpowiedzialny za emocjonalny żar, Mazurkiewicz to z reguły głos spokoju i ostoja grupy, zaś Szmańda najczęściej jest wsłuchanym w kolegów towarzyszem, adaptującym swoją pracę do tego, co dzieje się wokół (choć przydarza mu się także długi występ solo w utworze "Kromenyt"; może tak by rozwinąć te bardzo udane osobiste poszukiwania i pomyśleć o solowej płycie?).
autor: Maciej Krawiec

polish-jazz.blogspot.com
This is the debut album by Polish Improvising Music trio KaMaSz comprising of guitarist Marek Kądziela, bassist Jacek Mazurkiewicz and drummer Krzysztof Szmańda. The album presents eight original compositions/improvisations co-credited to all three members of the trio.

Despite the fact that this album firmly belongs to the Improvised Music idiom, the music is relatively well "organized" and accessible, including melodic fragments and logical harmonic developments, wrapped up in minimalistic low key, spaced-out ambience, which overall is remarkably listenable.

For one reason or another, this music remained unreleased for five years and only now sees the light of day. In the meantime the musicians involved in creating it recorded intensively, so this album allows a glance into the past, as well as comparison with their recent work. Whatever the reason, it is great to have this music out in the open.

All three musicians contribute not only cohesive and sympathetic collaborative statements as a trio, but also interesting individual statements. Kądziela offers a diverse palette of sounds, often returning to his Rock roots, Mazurkiewicz keeps the music on track with excellent bass lines and Szmańda masterly plays in and around the rhythms, still able to swing al all times. Overall this is a highly enjoyable album, full of great playing and despite the open improvisations sounding organized and structured enough for most Jazz listeners to be able to have fun, giving it some slack. Recommended!
By Adam Baruch

muzycy:
Marek Kądziela: guitar, electronics
Jacek Mazurkiewicz: contrabass, electronics
Krzysztof Szmańda: drums, percussion

utwory:
1. Kontryfut
2. Heliazyn
3. Xiamin
4. Natarcz
5. Misjo
6. Kromenyt
7. Grobracht
8. Jasntyk

wydano: 2019-05-16
nagrano: Recorded in Custom 34 Studio, Gdańsk. 21-22 April 2015

more info: www.multikulti.com

MPI041

Opis

Wydawca
Multikulti Project (PL)
Artysta
KaMaSz - Kšdziela / Mazurkiewicz / Szmańda
Nazwa
Eight rocks from grandma's box
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.