search

Francis Wong Trio: Early Abstractions

59,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Avant Jazz / Free Improvisation / Avant-Garde
premiera polska:
25.09.2009
kontynent: Ameryka Północna
kraj: USA
opakowanie: digipackowe etui
opis:

Opis wydawcy:
Koncert zarejestrowany podczas I Międzynarodowego Festiwalu Filmów Animowanych ANIMATOR/2008 w Poznaniu. Do abstrakcyjnych filmów HARRY SMITHA muzykę na żywo zagrało FRANCIS WONG TRIO - z udziałem dwóch gigantów Asian American jazzu: Tatsu Aokiego i Francisa Wonga oraz Chada Taylora - perkusisty z Chicago.
HARRY SMITH był twórcą filmów animowanych, malarzem, muzykologiem, antropologiem, lingwistą i tłumaczem a zarazem centralną postacią Amerykańskiej awangardy XX wieku. Obracał się w towarzystwie tak znanych pionierów jazzu jak: Charlie Parker, Dizzy Gillespie czy Thelonious Monk. Tworzył filmy abstrakcyjne, wypracował własną technikę animacji. Stosował kolaże poklatkowe oraz nietypową technikę nanoszenia plam barwnych bezpośrednio na taśmę filmową. Każdy film wymagał od niego ogromnego nakładu pracy. Harry Smith pisał też słowniki dialektów indiańskich, nagrywał pieśni i rytuały indian. O swoich filmach powiedział "Są to prace wartościowe, przez to będą trwać wiecznie - co przyprawia mnie o siwiznę".
FRANCIS WONG jest jednym z najważniejszych muzyków sceny azjatyckiej w USA. Prowadzi zespół Gathering of Ancestors, współpracuje z muzykami takimi jak: Tatsu Aoki, Elliot Humberto Kavee, William Roper czy też poetą/muzykiem Gennym Limem. Z Glennem Horiuchim nagrywał dla wytwórni Soul Note. Koncertował również z Jonem Jangiem, Josephem Jarmanem, Johnem Tchicaiem, James Newtonem, Cecil Taylorem, Anthony Brownem oraz Liu Qi-Chao. Jako aktywista polityczny walczył o równouprawnienie i reparacje wojenne dla więzionych podczas II wojny światowej emigrantów z Azji. Tym doświadczeniom poświęcił znakomity album "Legends and Legacies". Francis Wong jest jednym z liderów i współtwórcą Asian Improv Arts - organizacji powołanej przez emigrantów z Azji, na wzór chicagowskiej AACM. Jej celem jest promocja, prezentacja i dokumentacja pracy artystycznej kultury azjatyckiej w USA. Asian Improv tworzy bardzo aktywna sieć profesjonalnych muzyków i artystów, organizacji społecznych oraz aktywistów. Stowarzyszenie jest organizatorem dwóch edycji Asian American Jazz Festiwal w Chicago i San Francisco. Wytwórnia płytowa Asian Improv Records działa od kilkunastu lat na światowym rynku muzycznym i ma swoim katalogu ponad 80 tytułów nagrań artystów pochodzenia azjatyckiego i uznanych, amerykańskich twórców jazzu. Na rynku muzycznym propozycje AIR wylansowały nowy, oryginalny styl, łączący chicagowską tradycję ze ożywczym wpływem odległych kultur. Do historii jazzu przeszły nagrania legendarnego perkusisty Maxa Roacha z japońskim pianistą Jonem Jangiem - "Beijing Trio", czy wykonanie suit Ellingtona przez Asian American Orchestra - "Far East Suite" za które wytwórnia otrzymała nominacje do nagrody Grammy w 1999 roku. Pianiści Jon Jang, Glenn Horiuchi, perkusista Anthony Brown swoje kariery w USA rozpoczęli od nagrań i koncertów pod skrzydłami AIR.
TATSU AOKI to jeden z najaktywniejszych muzyków chicagowskiej sceny jazzowej. Kompozytor, lider, nauczyciel, organizator i producent poruszający się ze swobodą wśród wielu różnych stylów muzycznych, od tradycyjnej muzyki z azjii, przez klasyczny jazz i blues, po rocka i współczesną muzykę improwizowaną. Znakomity basista, wirtuoz gry na koreańskim bębnie Taiko Drum i shamizen. Ukończył The School of the Art Institute of Chicago, gdzie dziś wykłada sztukę video i film awangardowy. W Chicago stworzył oddział Asian Improv aRts, organizuje warsztaty i koncerty oraz edycję festiwalu Asian American Jazz Festival w Chicago. Tatsu Aoki nagrywa albumy solowe - chwalone przez krytyków za odkrywcze traktowanie instrumentu, tworzy własne zespoły, jest podporą wielu znakomitych grup. Grywa u boku legendarnych muzyków sceny chicagowskiej: Freda Andersona, Von Freemana, Malachi Favorsa czy Famadou Don Moye i Roscoe Mitchella. Występuje w Chicago z kapelą wokalistki bluesowej z Japonii Yoko Noge. Oryginalne kompozycje Tatsu Aokiego wykonuje MIYUMI PROJECT - kilkunastoosobowy big-band znakomitych chicagowskich instrumentalistów, którym towarzyszy grupa muzyków z azji na tradycyjnych, ludowych instrumentach, także perkusyjnych - taiko drums. Zespół nazwany imieniem, urodzonej w USA córki artysty, koncertował także w Poznaniu na Asian American Jazz Festiwal, w ramach festiwalu teatralnego MALTA 2007, nagranie ukazało się na płycie wydanej przez chicagowską wytwórnię Southport.
CHAD TAYLOR - perkusista z Chicago, aktywny też na nowojorskiej scenie muzycznej. Gra w projektach Roba Mazurka, objętych wspólną nazwą Chicago Underground, od duetu z rębaczem, po rozbudowaną Chicago Underground Orchestra. Z Montaną Roberts, gra w jej kwartecie i trio. Regularnie występuje u boku Freda Andersona w chicagowskim Velvet Lounge.

freejazzblog.org * * * *:
Although tenor saxophonist is based in San Francisco, and co-founder of the Asian Improv label, his musical style is very "Chicagoan", with a rhythmic phrasing that is at times reminiscent of Fred Anderson (in the rhythmic parts), sometimes of Joe McPhee (in the spiritual moments). On this trio he is also accompanied by two musicians from the windy city : Tatsu Aoki on bass and Chad Taylor on drums. The live performance was recorded in July 2008, at the1st International Animated Film Festival "Animator", in Poznan, Poland. Aoki, who is also a film-maker was member of the jury of the film festival and the trio was asked to musically accompany an movie by American avant-garde filmmaker and painter Harry Smith (who I had never heard of before).
The music on the album is a great trio outing, with improvisations flowing freely and melodically over a very rhythmic backbone. Wong is very lyrical, warm and expressive on tenor, without going over the top, and rarely overblowing. Aoki is in absolute stellar form, and so is Taylor, both adding complexities to fun, entertainment to forward drive. On "Taylorism", the drummer gets the lead, and "Swing for Tatsu", is indeed what it says, with bluesy scales and with a powerful finger-snapping walking-bass line. Wong's Asian influences enter the improvisation from time to time, especially in the improvised theme in "Return To Alishan". The most beautiful piece is the long "The Animator Suite", which possibly because of its more open-ended nature offers more options to improvise on for all three musicians: Wong sensitive, Aoki heart-rending on arco, Taylor subtle and creative.
Not a ground-breaking album, but in every respect an accessible and great performance, and with an audience that is listening attentively and reacting appropriately.
By Stef

muzycy:
Francis Wong: tenor saxophone
Tatsu Aoki: bass
Chad Taylor: drums

utwory:
1. Early Abstractions... for Harry Smith
2. Cross Country
3. Return to Alishan
4. Taylorism
5. Swing to Tatsu
6. The Animatot Suite
7. To Poznań With Love

wydano: 2009-09
nagrano: Recorded live on July 10, 2008 at the 1st International Animated Film Festival ANIMATOR, Poznań, Poland.

MIC02

Opis

Wydawca
Estrada Poznańska
Artysta
Francis Wong Trio
Nazwa
Early Abstractions
Instrument
tenor saxophone
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.