search

Kayhan Kalhor / Rembrandt Frerichs / Tony Overwater / Vinsent Planjer: It's Still Autumn

63,99 zł
Brutto

multikulti.com - ocena * * * * *:
It’s Still Autumn wypełnia muzyka pozbawiona niepotrzebnych ozdób, demonstruje swą naturę raczej w molowych tonacjach niż w brzmieniach prostych i jasnych. Każdy, kto zna przytłumione brzmienie XVIII-wiecznego fortepiano z niepokojem podejdzie do tego nagrania, ci z kolei, którzy spotkają się po raz pierwszy z jego charakterystyką brzmieniową, docenią jego ukryty powab. Frerichs ze swoją niespieszną i refleksyjną pianistyką konsekwentnie buduje muzyczną narrację, bez zwracania na siebie uwagi. Tak grają mistrzowie!

Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Ethno Jazz/World Jazz/Modern Jazz
premiera polska:
2019-04-10
opakowanie: digipackowe etui
opis:

multikulti.com - ocena * * * * *:
Kayhan Kalhor uznawany jest za ambasadora kultury perskiej. To światowej sławy wirtuoz gry na kemancze – tradycyjnym, perskim instrumencie strunowym. Artysta trzykrotnie nominowany do nagrody Grammy (otrzymał ją będąc członkiem Silk Road Ensemble, za najlepszą płytę w kategorii world music), kultywujący tradycje przodków, wychodzący naprzeciw nowym, artystycznym wyzwaniom. Bardzo ceni improwizację, chętnie angażuje się w międzynarodowe projekty artystyczne. Nagrywał płyty z takimi artystami jak Mohammad-Reza Shajarian, Erdal Erzincan, z zespołem Ghazal., nagrywał też z Kronos Quartet. Komponuje muzykę do filmów. Współpracował z Osvaldo Golijovem przy nagrywaniu soundtracku do filmu „Młodość stulatka” Francisa Forda Coppoli.

Mające za sobą trzy autorskie płyty Rembrandt Frerichs Trio nieoczekiwanie stało się jednym z czołowych europejskich triowych składów. Dwie pierwsze płyty z 2007, jak i 2014 były nominowane do holenderskiej Grammy. Ubiegłoroczna "The Contemporary Fortepiano", wydana w oficynie Jazz In Motion, przyniosła nieoczywistą obsadę instrumentalną (fortepiano z XVIII wieku, harmonium, viola basowa z XVI wieku). Grać muzykę jazzową na instrumentach zarezerwowanych dotąd dla wykonawców klasycznej muzyki to ewenement. Próbował tego Paolo Pandolfo, czy zespół L’Arpeggiata prowadzony przez Christinę Pluhar. Jednak teraz to muzycy jazzowi przesiadają się na instrumenty pochodzące sprzed narodzin gatunku. Ale w rękach Rembrandta Frerichsa, Vinsenta Planjera i Tony'ego Overwatera grają one nadzwyczajnie.

Spotkanie takich osobowości brzmi, co najmniej intrygująco. Bogactwo techniki wariacyjnej poszczególnych muzyków, poetycka, rozmarzona aura, którą przesycone jest całe nagranie sprawiają, że długo nie wyjdziemy spod uroku tej muzyki.

Jazzmagazine o liderze Rembrandt Frerichs Trio napisał "Muzyka warta największej rekomendacji, być może najciekawszy muzyk swojego pokolenia w Holandii"

All About Jazz z kolei napisał "Rembrandt Frerichs obdarzony jest łatwo rozpoznawalnym, osobistym stylem, na który składają się doskonale dopasowane elementy z wielu muzycznych terytoriów"

"It’s Still Autumn" wypełnia muzyka pozbawiona niepotrzebnych ozdób, demonstruje swą naturę raczej w molowych tonacjach niż w brzmieniach prostych i jasnych. Każdy, kto zna przytłumione brzmienie XVIII-wiecznego fortepiano z niepokojem podejdzie do tego nagrania, ci z kolei, którzy spotkają się po raz pierwszy z jego charakterystyką brzmieniową, docenią jego ukryty powab. Frerichs ze swoją niespieszną i refleksyjną pianistyką konsekwentnie buduje muzyczną narrację, bez zwracania na siebie uwagi. Tak grają mistrzowie!
Chociaż współczesność jest tu osadzona w przeszłości, większość kompozycji ma zaszyte cytaty z ludowej muzyki, jest i folkowy temat z Armenii, są kompozycje Kalhora, architektura muzyczna całości wybiega jednak w przyszłość - zadziwiają detale, obecne w języku muzyki od niedawna. Być może muzykom, udała się rzecz "nieudawalna", stworzyli muzykę istniejącą poza czasem?
autor: Mateusz Krępski
Copyright © 1996-2019 Multikulti Project. All rights reserved

Editor's info:
During the fall of 2013, they first met at November Music Festival and since then there has been a successful collaboration and a deep friendship between the Iranian kamancheh grand master Kayhan Kalhor and the three Dutch jazz musicians of the Rembrandt Frerichs Trio.

The musicians
Kamancheh player Kayhan Kalhor, known for his successful albums for ECM and his participation in Yo-Yo Ma's Silk Road Ensemble, finds the ideal travel companions in pianist / composer Rembrandt Frerichs, bass player and Boy Edgar prize winner Tony Overwater and drummer Vinsent Planjer. Together they travel through contrasting cultures and styles and their remarkable instruments merge into an absolutely unique sound that transcends all boundaries and gets an international audience deeply involved.

The music
After a large number of sold-out concerts at festivals, concert halls and TV shows in the Netherlands, Iran (3 evenings 3000 people per concert) and Great Britain (Barbican Hall), the long awaited album It's still Autumn has finally arrived. The album is arranged in two parts, Dawn and Dusk. Both parts, consisting of several compositions that are woven together through improvisation, are a musical journey through an imaginary autumn landscape. It is music best enjoyed while listening attentively, to be carried along in an initial stillness that slowly develops into a swirling river, only then to calm down again or end in a nightly thunderstorm.

The instruments
The kamancheh is the Iranian knee violin known for its heartrending, melodious sound. The fortepiano, the forerunner of the modern grand piano, comes from Mozart's time and is reminiscent of the santur, the Persian cimbalom. The violone comes from the early Renaissance; it is the forerunner of the double bass and can fulfil a melodic, harmonic as well as a bass function with its 6 strings and lighter timbre. The Whisper Kit, an invention by Vinsent Planjer, brings together percussion instruments from various cultures and periods that create a rich rhythmic basis.

muzycy:
Kayhan Kalhor: The kamancheh / Iranian knee violin
Rembrandt Frerichs: fortepiano, harmonium
Vinsent Planjer: percussion
Tony Overwater: violone

utwory:
1. Dawn - I. Introduction (Ara Dinkjian, Kayhan Kalhor, Rembrandt Frerichs, Tony Overwater, Vinsent Planjer) 04:46
2. Dawn - II. Dew Drops (Tony Overwater) 03:48
3. Dawn - III. Kayhan’s Chahar (Kayhan Kalhor) 08:47
4. Dawn - IV. Still (Vinsent Planjer, Tony Overwater, Rembrandt Frerichs, Kayhan Kalhor, Ara Dinkjian) 06:52
5. Dawn - V. Offering (Ara Dinkjian) 04:16
6. Dusk - I. Introduction (Vinsent Planjer, Tony Overwater, Rembrandt Frerichs, Kayhan Kalhor, Ara Dinkjian) 08:10
7. Dusk - II. Autumn (Armenian traditional) 05:20
8. Dusk - III. Autumn Winds (Tony Overwater) 03:22
9. Dusk - IV: Long Story Short (Rembrandt Frerichs) 09:19

wydano: 2019-03-25

KEPERA74715

Opis

Wydawca
Kepera Records
Artysta
Kayhan Kalhor / Rembrandt Frerichs / Tony Overwater / Vinsent Planjer
Nazwa
It’s Still Autumn
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.