search

Pasarela

59,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji


opis:

multikulti.com - ocena * * * * *:
Nazwisko Diederika Wisselsa, holenderskiego pianisty i kompozytora pewnie nikomu nic nie powie, choć jest to muzyk aktywny na scenie jazzowej od z górą 30 lat. Występował z gigantami jazzu jak Chet Baker, Joe Henderson czy Toots Thielemans. Ostatnio często występuje z Davidem Linxem i Paolo Fresu. Ma na swoim koncie kilka autorskich płyt, lecz jego najnowsza propozycja "Pasarela", wydana właśnie przez Igloo Jazz to pozycja ze wszech miar godna rekomendacji. Jest to bardzo kameralna artystyczna propozycja, przekonująca i brzmieniowo wysmakowana muzyka, która wypełnia płytę to dla mnie jedno z największych zaskoczeń roku.

Z jednej strony nieoczywista obsada instrumentalna - fortepian, saksofon tenorowy, akordeon, kontrabas i gościnnie w dwóch utworach wokal Emily Allison. Z drugiej cicha, melancholijna muzyka na styku kultur, brzmiąca chwilami jak natchniona modlitwa, tęskne łkanie, czasem jak rozdzierająca skarga cicho wykrzyczana fortepianem, akordeonem i saksofonem tenorowym. Z trzeciej strony wyjątkowe kompozycje lidera, muzyka płynąca raczej w wolnych tempach, w przestrzeni szerokich harmonii, z melodiami delikatnie muskającymi uszy.

Kompetencje muzyków zgromadzonych w studio są wysokie, przepiękne, debussy’owskie brzmienie fortepianu Wisselsa, przesycone piazzollowską melancholią brzmienie akordeonu Thibaulta Dille i skupiony, modlitewny ton saksofonu Nicolasa Kummerta dają wyśmienity efekt. Jest to bardzo nierzeczywista muzyka, choć złożona z komponentów doskonale znanych. Wydaje się być siostrzaną pozycją dla płyty "Le Pas Du Chat Noir" Anouara Brahema, choć nie mu tutaj nawiązań do tradycji bliskowschodniej. Znajdziemy na "Pasarela" to muzyczne uniwersum dźwięków, które znosi granice pomiędzy narodami, rasami, kulturami.

Bez dwóch zdań jedno z odkryć roku!
autor: Mateusz Krępski
Copyright © 1996-2018 Multikulti Project. All rights reserved

Editor's info:
In addition to having a name that is now inseparable from the singer David Linx, under his own name pianist Diederik Wissels is also the creator of music that is both sensitive and refined in the tradition of European jazz tinted with classical music. After the superb “Tender Is the Night”, “Streams”, “Song of You”, “The Hillock Songstress” (voted a “shock” by Jazzman magazine) and “From This Day Forward”, this new album probes once again - although in different ways - the mysteries of atmospheric themes drawn from soft-focus melancholy.

The pianist’s sparse, light notes, whose touch remains luminous, slowly reveal an introspective world that is peopled by his two sparring partners. First, Nicolas Kummert whose contained sax-playing vibrates in tune with soundscapes from Saturn haunted by Scandinavian mist. Then Thibault Dille, whose lyrical accordion creates waves of melody lines while lavishing warm and decisive rainbow colours over the beautiful miniatures. On “Release” and “Dreamcatcher”, singer Emily Allison vocalises and adds airy worlds that open the music onto a disturbing dream-like world of light and shade.
Like so many other modern musicians, Wissels calls on sober and subtle electronic effects for a few compositions. They complete the attachment and bewitch even more a listener that is already subjugated by the serene beauty. No drums turn up. But the double bass of Victor Foulon discretely underlines the ample textures on four tracks.

This is music carved by clear, intuitive, intimate, moving and powerfully climatic arrangements, music of few notes but a thousand poetic shades. Through its insidious power, it manages to easily impose a very personal charm.
IGL283

Opis

Wydawca
Igloo Cricle
Artysta
Diederik Wissels
Nazwa
Pasarela
Instrument
piano
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.