search

Lotte Anker / Marilyn Crispell / Marilyn Mazur: Poetic Justice

66,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Avant Jazz / Free Improvisation / Avant-Garde
premiera polska:
2007-11-19
kontynent: Europa
kraj: Dania
opakowanie: Jewelcaseowe etui
opis:

Jazz Forum; 2007-01/02 * * * * *
[...] Muzyka jest niebywale kolorowa i to przy użyciu małego i zupełnie tradycyjnego instrumentarium: saksofonu, fortepianu i perkusji. Saksofon wymieniłem najpierw, bo choć w większości utwory są tworzone kolektywnie, wydaje się, że najwięcej do powiedzenia na początku, główną siłą sprawczą (kompozytorką?) jest Lotte Anker. Potrafi wydobywać z saksofonu takie tony, że nie sposób rozpoznać, co to za instrument (np. w 'November'). W trzech utworach pojawia się kobiecy głos, ale Josefine Cronholm nie zawsze śpiewa, czasem mówi, deklamuje. W 'Shell' robi ogromne przerwy między słowami i frazami, a akompaniament muzyczny jest niebywale skromny. W ciągu pierwszych dwóch minut pojawiają się tylko dwa dźwięki!
Najbardziej podobał mi się utwór 'Maloma', umieszczony w samym środku programu i najdłuższy. Ma on swoją własną harmonię i bardzo specyficzny klimat. Gdyby większość utworów była taka, płyta zasługiwałaby na sześć gwiazdek. [...]
autor: Ryszard Borowski

www.jazzreview.com:
"Poetic Justice" is a recording of coexistences. Coexistence of the mathematical and organic, the cerebral and visceral, the harmonically and rhythmically dense and spare. The three musicians present the listener with a challenging but rewarding set of music that is likely to be enjoyed by fans of avant-garde jazz.
The lean, copper-to-yellow tenor sax tone of Lotte Anker is the first instrumental voice to be heard on the title track, which opens the CD. Marliyn Crispell inserts angular fragments in response to Anker's motifs, and their interweavings become more complex with the entrance of the very melodic drumming of Marliyn Mazur. Check out Mazur on "Drum Fragment."
"Last Escape" features Crispell alone, and displays her mixture of the language of 20th century classical music and that of Cecil Taylor. The song, like many on the recording, is a miniature, clocking in at about one and a half minutes. I appreciate this succinctness, which is not often found on recording in the free jazz vein. The average song length is 4 minutes, giving them a painting-in-a-museum-like quality. No song seems too long or too short.
"Battlefield," from the opening call to arms from Anker, lives up to its name. The song is packed with tension that is not released until the very end. "Maloma," featuring the piping soprano sax tone of Anker, is a peaceful-then-agitated gem, with the trio at their most lyrical. "Japanese Gong Piece" and "November" have some intriguing percussion from Mazur. The latter song has the trio joined by vocalist Josefine Cronholm, who fits in well on "Song for Tomas" and "Shell," too. "Salute" seems to be a nod to Ornette Coleman's "The Sphinx."
"Poetic Justice" is an enjoyable CD. Well recorded, well paced, well programmed, and full of intelligent music.
by Lee Prosser

muzycy:
Lotte Anker - soprano & tenor saxophones
Marilyn Crispell - piano
Marilyn Mazur - drums, percussion
Josephine Cronholm - vocals

utwory:
1. Poetic Justice
2. Last Escape
3. Cyclic Sight Song
4. Drum Fragment
5. Battlefield
6. Stop-Sound
7. Malona
8. Japanese Gong Piece
9. Last Scream
10. November
11. A Ghost Called M
12. Salute
13. Song For Tomas
14. Shell

wydano: 2001
nagrano: Recorded at Soundtrack Studio, Copenhagen, Denmark on August 22-23, 2000
more info: www.dacapo-records.dk
more info2: www.lotteanker.com

DCCD9460

Opis

Wydawca
Dacapo Records
Artysta
Lotte Anker / Marilyn Crispell / Marilyn Mazur
Nazwa
Poetic Justice
Instrument
saxophones
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.