search

Der Verboten: Der Verboten

69,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Avant Jazz / Free Improvisation / Avant-Garde
premiera polska:
2017-10-23
opakowanie: kartonowe etui
opis:

multikultiproject.blogspot.com - ocena * * * * 1/2
To był z pewnością niezapomniany wieczór na Mulhouse Music Festival 2016. Suchając po raz kolejny tego nagrania, złapałem się na tym, że myślę o nim wyłącznie, jako o całości, jednym ciągu dźwięków, organicznej muzycznej opowieści, misterium prowadzonemu przez czwórkę wytrawnych improwizatorów, francusko-japońskiego altowiolistę Frantza Loriota, saksofonistę Antoine'a Chessex, pianistę Cedrika Piromalli i perkusjonistę Christiana Wolfartha.

Der Verboten to kontynuacja dokonań grupy Treffpunkt, z tym, że w miejsce Mikko Innanenena i Christiana Webera słyszymy Antoine'a Chessex i Christiana Wolfartha. Fundamentem obu tych projektów jest ta sama koncepcja - improwizacja, zarówno jako metoda jak i język, jest ona czynnikiem jednoczącym występujących na scenie. W przypadku Der Verboten mamy do czynienia z najwyższym poziomem artystycznym, dźwiękowa wrażliwość, improwizatorska wyobraźnia wsparta przez rzadko występującą w przyrodzie umiejętność współpracy, wzniesione tu zostały na bardzo wysoki poziom.
Pamiętam swój zachwyt nad płytą "Urban Furrow" Frantz Loriot / Manuel Perovic Notebook Large Ensemble, jednej z najciekawszych wydanych w 2015 roku. Podobnie było z trzema płytami triowego składu Baloni ("Fremdenzimmer", "Belleke" i "Ripples"), które pozostawiły wyraźny ślad w mojej pamięci. Teraz dostaję do ręki nową płytę z udziałem Loriota i wiem, że mamy do czynienia z kimś wyjątkowym.

Urok tego nagrania polega też na umiejętnej grze nastrojów, całość porwana i postrzępiona, układa się w ciąg, połączonych ze sobą muzycznych mikro scenariuszy, płynie bardzo naturalnym nurtem, cały czas mutuje, zachowując jednak wyrazistość i kierunek. Jest świeża, odprężająca i energetyczna, szczególny przykład aktu tworzenia, który dziś realizuje się głównie na polu, który nazywamy muzyką improwizowaną.

Postrzępiony i patchworkowy styl Der Verboten początkowo trzyma słuchacza na dystans, jednak z każdą sekundą wciąga i już nie puszcza do końca. Stąd pewnie wrażenie obcowania z muzycznym monolitem.
autor: Krzysztof Szamot
Copyright © 1996-2017 Multikulti Project. All rights reserved


multikultiproject.blogspot.com - ocena * * * * 1/2
Der Verboten to nowa odsłona współpracy altowiolisty Frantz Loriot oraz pianisty Cédric Piromalli. Pierwotnie ich projekt nosi niemiecką nazwę "Treffpunkt" czyli miejsce spotkania. Od początku też zapraszali do gościnnej współpracy innych improwizatorów - pierwotnie byli to Mikko Innanen i Christian Weber. Kiedy do drugiej odsłony zaprosili Sama Kulika i Brada Henkelsa grupa zmieniła nazwą na Kaijo, czyli po prostu "treffpunkt" - tylko w języku japońskim.

Teraz z saksofonistą Antoinem Chessex oraz perkusjonistą Christianem Wolfarthem otrzymujemy odsłonę trzecią projektu skonstruowaną konsekwentnie na tych samych zasadach - wspólne dźwięki wynikające z różnych perspektyw i osadzone w tle i przestrzeni. Improwizacja, jako metoda i język komunikacji, jest czynnikiem jednoczącym, a wynik wydaje się być muzyczną drogą, rzeką dźwięków unoszącą słuchacza, liniowym zapisem mającym początek, koniec i ukrytą skumulowaną energię. Zawartość tego albumu jest rzeczywiście "wodna" - muzyczne i niemuzyczne dźwięki przepływają w bardzo naturalny sposób, wciąż się rozwijając i ewoluując. Muzyka jest niemal przezroczysta, ale też nadzwyczaj zwarta, poruszająca się z jednolitością, nadającej jej cechy żywego organizmu tworzonego jako całość przez mniejsze, osobne istoty. Podobnie jak woda, jest czysta, świeża, odprężająca i energiczna. To szczególny przykład kreatywności, którą dziś możemy znaleźć już chyba tylko na polu muzyki improwizowanej.
autor: Marek Zając
Copyright © 1996-2017 Multikulti Project. All rights reserved


Editor's info:
Der Verboten is a new version of the partnership between violist Frantz Loriot and pianist Cédric Piromalli originally called Treffpunkt, the German word for “meeting point”. Originally they had the contributions of Mikko Innanen and Christian Weber. When the guests became Sam Kulik and Brad Henkel, the name changed to Kaijo, which is, simply, the term “treffpunkt” in Japanese. Now, with Antoine Chessex and Christian Wolfarth on board, here’s a new name for different music following the same principles: a common sound resulting from distinct perspectives and backgrounds. Improvisation, as a method and a language, is the unifying factor, and the result seems like «the course of a river», as the liner notes written by music curator Fabien Simon state. The content of this album has indeed an aquatic quality – it flows very naturally, always mutating but also always maintaining focus and direction. The music is transparent but compact, moving with a uniformity that seems still, as a living organism formed by collaborative little beings. Like water also, it’s fresh, reconforting and energetic, a special example of the creativity we can find these days in the field we call “improvised music”.

All music by Der Verboten
Recorded and mixed by Pierre Bornard, Stéphane Bonfils & Jean-Pierre Collard for Radio France – France Musique on August 27th, 2016 at La Filature (Mulhouse, France) during the Météo – Mulhouse Music festival
Mastered by Philipp Schaufelberger
Produced by Pierre Bornard
Executive production by Pedro Costa for Trem Azul
Design by Travassos
Band picture by Pierre Chinelatto

muzycy:
Frantz Loriot: viola
Antoine Chessex: tenor saxophone
Cedric Piromalli: prepared piano
Christian Wolfarth: percussions, cymbals

utwory:
1. Der Dritte Treffpunkt 41:12

wydano: 2017-10
more info: www.cleanfeed-records.com

CF445CD

Opis

Wydawca
Clean Feed (POR)
Artysta
Der Verboten
Nazwa
Der Verboten
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.