search

Nicolas Masson Parallels: Thirty Six Ghosts

69,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Avant Jazz / Free Improvisation / Avant-Garde
premiera polska:
2010-01-20
kontynent: Europa
opakowanie: kartonowe etui
opis:

multikulti.com, 2010-02
"...W 'liner notes' do płyty szwajcarskiego saksofonisty Nicolasa Massona autor stawia pytanie: czy wyobrażają sobie Państwo muzykę zrodzoną ze skrzyżowania Ornette'a Colemana, Wayne'a Shortera, Warne'a Marcha, Black Sabbath, Rage Against the Machine, PJ Harvey, Claude'a Debussy i Oliviera Messiaena?" To pytanie zwłaszcza w zestawieniu z dosyć krwawą, japońską w duchu okładką płyty sugeruje zornowskie w duchu (PainKiller czy Naked City) podejście do free jazzu, żonglowanie stylistykami. Nic z tego tutaj nie znalazłem, a pierwszy utwór - raczej dancingowy - sprawił, że sprawdziłem czy słucham na pewno tego nagrania. Dalej jest już zdecydowanie bliżej pytania. Nie ma mowy jednak o jakiejkolwiek kolażowości nagrania. Zaskakujące jest to, że Masson skleja wszystko to w jedną, spójną całość nie dając pierwszeństwa żadnej z inspiracji, chociaż cały czas pozostajemy na gruncie współczesnego jazzu. Zarzutem w moim odczuciu może być natomiast realizacja nagrania ze zbyt wysuniętym basem, co we mnie nader szybko wywołuje uczucie znużenia. Muzyka ciekawa i nowa, zdecydowanie warto!..."
autor: Józef Paprocki
Editor's info:
Can you imagine a music born from the crossed influences of Ornette Coleman, Wayne Shorter, Warne Marsh, Black Sabbath, Rage Against the Machine, PJ Harvey, Claude Debussy and Olivier Messiaen? No? Well, that's what Swiss tenor saxophonist Nicolas Masson offer us with his project Parallels: open jazz informed by European free improvisation, with the energy of rock, the compositional sophistication of contemporary music and the suggestive melodic characteristics of pop. Call it post-modern if you want, but truth is Masson doesn't use the word: he prefers to speak about his passion for music, regardless of style. After taking his flag to New York, where he first studied with Frank Lowe and Makanda Ken McIntire, then later with Rich Perry and Chris Potter, Masson became noticed playing with the likes of Russ Johnson, Eivind Opsvik, Gerald Cleaver, Ohad Talmor and Ted Poor: Here is another mountain climbing of this unique horn player who mixes intelligence and humor, melody and drive, this time with an all Swiss band. And what a band: coming from partnerships with Kurt Rosenwinkel and Eric Truffaz, Colin Vallon plays the vintage Fender Rhodes with creativity and "salsa", and the rhythm section of Patrice Moret (double bass) and Lionel Friedli (drums) kicks hard from the beginning of the CD to the memory we keep after listening to it. And if you're thinking that the new "Thirty Six Ghosts" is a mere "collage" of styles, think again. Everything sounds so natural, so full of sense and fluidity that you can't resist to this wonderful music.

muzycy:
Colin Vallon: piano
Lionel Friedli: drums
Nicolas Masson: tenor saxophone
Patrice Moret: bass

utwory:
1. Sirius
2. Le Phasme
3. Hellboy
4. Arsenic
5. Thirty Six Ghosts
6. Sentinel

wydano: 2009
more info: www.cleanfeed-records.com
CF163

Opis

Wydawca
Clean Feed (POR)
Artysta
Nicolas Masson Parallels [Nicolas Masson / Colin Vallon / Patrice Moret / Lionel Friedli]
Nazwa
Thirty Six Ghosts
Instrument
tenor saxophone
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.