search

Jason Stein's Locksmith Isidore: A Calculus of Loss

69,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Avant Jazz / Free Improvisation / Avant-Garde
premiera polska:
2008-05-19
kontynent: Ameryka Północna
kraj: USA
opakowanie: Gatefoldowe etui
opis:

multikulti.com; 2008-06, ocena: * * * *
'...Jasona Steina jako muzyka, wirtuoza klarnetu basowego pamiętają niewątpliwie wszyscy, którzy mieli okazję słuchać koncertów formacji Kena Vandermarka w 2005 roku lub też szczęśliwi posiadacze płyty 'Journal' tegoż Bridge 61. Stein jawi się tam jako muzyk, który wypracował własny, indywidualny, rozpoznawalny ton. Jednak tylko słuchacze koncertów mogli usłyszeć autorskie kompozycje klarnecisty - do dzisiaj mamy w pamięci wykonywany na żywo utwór 'Spain' z niesamowitym, granym solo intro bass klarnetu. Teraz wszyscy mamy okazję zapoznać z autorskimi kompozycjami młodego muzyka zza oceanu.
Kompozycjami, a nie projektem - w składzie tym bowiem funkcja lidera jest czysto nominalna. Cała trójka - oprócz Steina na wiolonczeli Kevin Davis (współpracujący wcześniej m.in. z Davem Rempisem) i znany - np. z płyty wydanej w krakowskiej oficynie Not Two - Mike Pride. Kompozycje to zresztą bardziej szkice niż skończony utwory - Stein zaprasza partnerów do współtworzenia całości, nie kieruje w pełni ich poczynaniami, pozwala przejąć ster lub inaczej mówiąc - wsłuchuje się w ze skupieniem w to, co mają oni do przekazania. I taka jest ta płyta - muzyka rodzi się w dialogu, który rzadko kiedy emanuje klasycznym pięknem - jak w szczerej rozmowie, gdy nie chcemy rozmówcy olśnić krasomówczym talentem, lecz mówimy o tym, co dla nas najistotniejsze...'
[Zdzisław Paprocki]

Dziennik; 2008-09-04, ocena: * * * * *
'...Płyta tria amerykańskiego klarnecisty basowego Jasona Steina należy do kategorii wolnych improwizacji. Brak w niej tematów, które w jazzie są pretekstem do improwizacji, oczywistych melodii, niekiedy nawet jakichkolwiek odniesień do tradycyjnej tonalności. Mimo to muzyka brzmi dość przystępnie - dużo w niej starannego budowania atmosfery, wzajemnej atencji, oszczędnej ekspresji (mimo sporych umiejętności poszczególnych intrumentalistów). Naprawdę warto posłuchać...'
autor: Tymon Tymański

Editor's info:
Fan's of the Chicago free jazz scene may recognize Jason Stein from his work in Ken Vandermark band Bridge 61, collaborations with Fred Lonberg-Holm and Jeff Parker, and featured roles in other Midwestern ensembles. Stein started his musical life as a blues-and-rock guitarist, but Eric Dolphy changed his life. After hearing the groundbreaking woodwind innovator, Stein replaced his guitar with a bass clarinet. He later studied with Charles Gayle and Milford Graves. A flexible performer, he can go "mainstream" in the post-bop and free traditions or exploit novel situations, for example his work oboist Kyle Bruckmann in the experimental chamber jazz ensemble Wrack. His hard-driving presence on sessions with Peter Brotzmann and Fredrik Ljungkvist and his nuanced pitch and color manipulations for Lonberg-Holm and Parker demonstrate his versatility. The trio's name, Locksmith Isidore, comes from Stein's grandfather, a master locksmith who didn't trust banks and hid his money inside an old sofa in his attic. The "loss" in the title refers to the calculations he made for the costs and benefits not having a bank account.

muzycy:
Jason Stein, bass clarinet
Kevin Davis, cello
Mike Pride, percussion

utwory:
1. Nurse Ellen
2. Miss Izzy
3. That's Not a Closet
4. Caroline and Sam
5. 167th St. Ellen
6. J.H. O1

wydano: 2008-03-01
nagrano: Recorded on December 11th and 12th 2006 at the the Shape Shoppe, Chicago IL by Benjamin Balcom
more info: www.cleanfeed-records.com

CF104

Opis

Wydawca
Clean Feed (POR)
Kompozytor
Jason Stein
Artysta
Jason Stein's Locksmith Isidore [Jason Stein / Kevin Davis / Mike Pride]
Nazwa
A Calculus of Loss
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.