search

Taj Mahal & Keb' Mo': TajMo

54,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Blues & Rock/Rythm & Blues
premiera polska:
2017-06-30
kontynent: Ameryka Północna
kraj: USA
opakowanie: Gatefold
opis:

Opis wydawcy:
Dwie bluesowe legendy - Taj Mahal i Keb’ Mo’ połączyli siły. Nowa płyta „TajMo” właśnie sie ukazała w wydawnictwie Concord.

Obaj muzycy są przyjaciółmi od lat, ale dopiero 2017 rok przyniósł ich wspólny album. Płyta połączyła dwa unikalne talenty amerykańskie przynosząc połączenie oryginalnych głosów, osobowości i gitar, tworząc dynamiczną, bezpośrednią muzykę, która mocno zakorzeniona jest w tradycji, potwierdzając, że blues można oferować zawsze i w każdym czasie.

"Chcieliśmy nagrać coś naprawdę dobrego, ale i zupełnie innego, niż od nas oczekiwano," – tymi słowami Taj Mahal opisuje TajMo – pierwszy i jedyny krążek nagrany we współpracy z Keb' Mo'. "Po prostu spotkaliśmy się, a reszta przyszła sama. Myślę, że powstał naprawdę pozytywny album, który ukazuje się w najlepszym możliwym czasie”.

"TajMo" to unikalne, wspólne dzieło dwóch niezwykłych, amerykańskich artystów. Obaj muzycy mają na swoim koncie imponujący dorobek. Wciąż przekraczają granice, prowadząc bluesa w niezbadane, często zaskakujące terytoria. Grając razem, obaj dają z siebie to, co najlepsze. Ich charakterystyczne głosy, osobowości i style gitarowe mieszają się, a powstała w ten sposób muzyka, choć osadzona w tradycji, nieustannie zapuszcza się w nieznane.

Chemia między muzykami ucieleśnia się w doskonałych utworach, takich jak: "Don't Leave Me Here," "All Around The World," "That's Who I Am", czy podniosły "Soul." Na płycie nie zabrakło gościnnych występów. Sheila E., Lizz Wright i Bonnie Raitt, znana z coveru "Waiting On The World To Change" Johna Mayera, wypadają znakomicie. Podobnie Joe Walsh, grający na gitarze w “Shake Me In Your Arms” oraz coverze słynnego klasyka The Who - "Squeeze Box."

"Jestem naprawdę dumny z tej płyty," mówi Keb', "I naprawdę wdzięczny Tajowi za to, że zechciał ją ze mną nagrać. Myślę, że obaj sporo czerpiemy z przeszłości. Taj jest częścią mojej. Posiada niezwykłą wiedzę o prawdziwych początkach muzyki. Jest moim przewodnikiem.”


ksiazkazmuzyka.pl:
Zagrał Diving Duck Blues i zobaczyłem okładkę House of the Blues, płyty nagranej przez Johna Lee Hookera w 1960 roku. To jedna z najlepszych okładek bluesowych. Moim zdaniem. Kiedyś pisałem, że jestem wzrokowcem. Lubię, gdy płyta do mnie mówi. Także obrazem. A ten obraz ma w sobie całą muzykę.
Diving Duck Blues jest nieco zwodniczy, bo nie tak brzmi cała płyta TajMo, sygnowana skrótem przydomków Taj Mahal i Keb' Mo'. Nauczyciel i uczeń. Mentor i żółtodziób. Chociaż różnica wieku duża nie jest: Taj Mahal rocznik 1942, Keb' Mo' rocznik 1951. Dzisiaj obaj już zasługują na miano legendarnych muzyków, chociaż jest to określenie tak nadużywane, że i niewiele znaczące.
W każdym razie panowie grają razem od pewnego czasu, ale, ze względu na różnego rodzaju kruczki prawne, ich oficjalna współpraca nie była możliwa. Aż do teraz.
Dziwnie to brzmi, ale TajMo to... debiut.
Pracowali nad nim dwa lata. Zaprosili cały tłum wspaniałych gości. I dali nam płytę niezwykłą. Prawie każdy utwór to blues w innym wydaniu. Właściwie wygląda to tak, jakby Taj Mahal, jak zwykle, robił sobie klasyczne wycieczki po różnych gatunkach muzycznych, a Keb' Mo' spinał to bluesowym sznytem. Takie artystyczne cerowanie wawelskich arrasów.
Wyrzućcie All Around the World i będziecie mieli płytę genialnie ponadczasową. Ten jeden utwór, pojawiający się już jako trzeci na płycie, tanecznym rytmem i nieco plastikową perkusją psuje nastrój.
Ale już kolejny Om Sweet Om, zaśpiewany z gościnnym udziałem wspaniałej Lizz Wright, to perła wśród pereł, to powrót na dobrze znany trakt, na drogę do domu. Cudo!
I dalej już jest świetnie. Nawet sześciominutowy Soul w stylu calypso, zaaranżowany kunsztownie, ubrany w złociste dęciaki, przechodzi całkowicie bezboleśnie. Ba, śmiem twierdzić, że bez niego płyta byłaby niepełna.
Trzeba umieć w odpowiednim momencie powywijać bongosami.
To jedna z takich płyt, na które się czekało, które chce się mieć, do których się wraca. To taka płyta, co to dobrze brzmi w samotności i buduje tło do rozmów w większym gronie. To muzyka na każdą porę dnia, do kawy i do drinka z palemką. Ma w sobie klasyczny smutek i kpinę kina Blues Brothers.
Ta płyta to historia muzyki w pigułce. Od stworzenia bawełny do stworzenia Rolling Stonesów. Stworzona przez debiutantów z TajMo.

Editor's Info:
Taj Mahal and Keb’ Mo’ have announced a very special, full-band tour in support of their first album as a duo, ‘TajMo’ (5/5, Concord). ‘TajMo: The Taj Mahal and Keb’ Mo’ Band’ will see the two blues legends share the stage for a once-in-a-lifetime night of music, including stops at Nashville’s storied Ryman Auditorium and Los Angeles’s Hollywood Bowl, among others.

‘TajMo’ is a historic collaboration between two generations of blues giants, converging their singular talents for the first time ever on an album of original songs and covers, featuring cameos from Bonnie Raitt, Joe Walsh, Sheila E. and Lizz Wright. The album was self-produced by the duo and was recorded by Zach Allen, John Caldwell and Casey Wasner at Nashville’s Stu Stu Studio.

Taj Mahal has been recording and performing his unmistakable blend of blues and world music for over 50 years, winning multiple Grammys and collaborating with the Rolling Stones, Eric Clapton and more along the way. Keb’ Mo’, who has often cited Taj as one of his musical heroes, is a 3-time Grammy Winner who has collaborated with everyone from Raitt to Jackson Browne and Buddy Guy.

All About Jazz - ocena * * * *
(. . .) An undulating rhythm and the soothing voice of Lizz Wright are featured on "Om Sweet Om," a gentle nod to enjoying the natural world. Electric guitar ace Joe Walsh is brought in to liven up "Shake Me In Your Arms," while slide guitars and a mandolin highlight "That's Who I Am." Mahal reprises "Diving Duck Blues," composed by Sleepy John Estes, but popularized by Mahal on his second album, where he kicked it up a few notches. This version is pure traditional blues, just Mahal on acoustic guitar and Mo' on a Resonator, singing and playing off of each other in a relaxed mood. The big surprise number, is Pete Townsend's "Squeeze Box," from the '75 release The Who By Numbers. The song is totally renovated into a syncopated zydeco arrangement, accented by the accordion facility of Jeff Taylor, and supplementary percussion by Sheila E. The soul side of the blues is represented on "Ain't Nobody Talkin,'" spiced up by expressive organ chords, and a sensuous Latin cadence. Percussion is again the main ingredient on "Soul," which draws from both Africa and Cuba, Mahal tapping into his world music experiences and influences, in an international homage to soul power everywhere. As expected, and providing a soft exit, John Mayer's "Waiting For The World To Change," is injected with a gospel tinged message of hope, adorned by Bonnie Raitt on vocals, for a proper closure of the set (. . .)
By JAMES NADAL

All Music Guide
(. . .) The duo designed TajMo to be an upbeat, life-affirming listen, something that emphasizes how the blues can also offer a good time. If the album can occasionally seem a little too crisp and polished - it's bright and shiny without a hint of grit - it's also true that this reflects the lightness at the heart of TajMo. Sometimes it gets so light it's almost glib - witness the cover of the Who's "Squeeze Box" - but Taj Mahal and Keb' Mo' are also determined to broaden the scope of the blues, adding Soweto rhythms to "Soul," cutting a version of John Mayer's "Waiting on the World to Change," even making concessions to pop on the ebullient "All Around the World." Maybe it's not a major record but its mellowness is charming, and the two bluesmen play off each other like the longtime friends they are, which is an endearing thing to hear (. . .)
by Stephen Thomas Erlewine

muzycy:
Taj Mahal: vocals, acoustic guitar, ukulele, banjo
Keb’ Mo’: vocals, guitars, bass, keys, percussion
Thaddeus Witherspoon: drums (1, 10)
Michael B. Hicks: keys (1, 3, 6, 8, 10)
Phillip Moore: bass (1, 10)
Billy Branch: harmonica: (1)
Sam Levine: flute, tenor sax,(1, 3)
Keith Everette: trumpet (1, 3)
Roger Bissell: trombone (1, 3)
Marcus Finnie: drums (2)
Eric Ramey: bass (2, 5)
Chester Thompson: drums ( 3, 4)
Tommy Sims: bass (3, 6, 8)
Colin Linden: mandolin (3, 6, 8)
Phillip Hughley: electric guitar (3, 10)
Sheila E.: percussion (3, 8, 10)
Crystal Taliefero: percussion (3, 4, 10)
Sharon Cho: backing vocals
Nduka Onwuzuruigbo: backing vocals
Sidney Rudder: backing vocals
Dain Ussery: backing vocals
Michael B. Hicks: backing vocals
Robbie Brooks Moore: backing vocals
Stephanie Bentley: backing vocals
Meg Manning: backing vocals
Joe Wlash: electric guitar (4, 5, 8)
Lizz Wright: vocal (4)
Phil Madeira: keys (4, 5, 9), accordion (8)
Lee Oskar: harmonica (4)
Marcus Finnie: drums (5)
Jovan Quallo: sax (5, 6, 9, 10)
Roland Barber: trombone (5, 6, 9, 10)
Quentin Ware: trumpet (5, 6, 9, 10)
Jeff Taylor: accordion (8)
Nestor Torres: flute (10)
Bonnie Raitt: vocal (11)

utwory:
1. Don’t Leave Me Here 5:01
2. She Knows How To Rock Me 2:40
3. All Around The World 3:22
4. Om Sweet Om [feat. Lizz Wright] 3:35
5. Shake Me In Your Arms 5:58
6. That’s Who I Am 4:16
7. Diving Duck Blues 4:28
8. Squeeze Box 3:16
9. Ain’t Nobody Talkin’ 4:00
10. Soul 5:59
11. Waiting On The World To Change 2:42

total time - 45:20
wydano: 2017-06-30
more info: www.concord.com
more info2: tajmo.com

7202464

Opis

Wydawca
Concord (USA)
Artysta
Taj Mahal & Keb' Mo'
Nazwa
TajMo
Instrument
guitar
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.