search

tubman.

66,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Soul / Funk
premiera polska:
2021-03-17
kontynent: Ameryka Północna
kraj: USA
opakowanie: digipackowe etui
opis:

multikulti.com * * * * *:
Amerykański artysta interdyscyplinarny Avery R. Young (rocznik 1974) w swojej pracy łączy wiele performatywnych kompetencji. Swoje prace, które nazywa "sunday mornin jook joint/niedzielnym porannym żartem" są wypadkowa duchowej i świeckiej estetyki z dramatyczną i komediową wrażliwością.

Nowe dzieło tego chicagowskiego poety i muzyka Avery'ego R. Younga, jest promowane, jako ścieżka dźwiękowa do jego pierwszego tomu poezji, "neckbone: visual verses" (Northwestern University Press, czerwiec 2019). Ten międzygatunkowy album poświęcony został Harriet Tubman, pomnikowej postaci społeczności afroamerykańskiej.
Tubman urodziła się w 1820 r. w niewoli i pracowała już od piątego roku życia. Uciekła dopiero jako dorosła kobieta, kiedy dowiedziała się, że ma zostać sprzedana. Później sama pomogła uciec innym niewolnikom - wykonała około 13 misji, dzięki którym uratowała 70 osób z niewoli, w tym członków swojej rodziny i przyjaciół. Na tym dokonania Tubman jednak się nie kończą. Kiedy wybuchła wojna secesyjna, zaangażowała się po stronie Unii, służąc armii najpierw jako pielęgniarka i kucharka, a później uzbrojony zwiadowca i szpieg.
Była pierwszą kobietą-dowódcą, poprowadziła bowiem nalotem na prom na rzece Combahee, podczas którego udało się uwolnić 700 zniewolonych ludzi, przetrzymywanych przez wojska Konfederacji.
Po wojnie Tubman zaangażowała się w walkę na rzecz praw wyborczych dla kobiet. Pomagała także sierotom, osobom starszym i chorym - pomogła założyć dom dla starszych Afroamerykanów, w którym pod koniec swojego życia sama zamieszkała.

Album "tubman." nagrany został z formacją De Deacon Board, z którą Avery R. Young współpracuje od kilku już lat, przynosi solidną dawkę atomowego funku spod znaku The Last Poets, Gila Scott-Herona, Curtisa Mayfielda, Parliament i Otisa Reddinga. Nie może tutaj zabraknąć gospelowych chórów (ponad 20-osobowy zespół), jazzowych inkrustacji (Nicole Mitchell, Tomeka Reid, Corey Wilkes, Tatsu Aoki, Lení Glenn-McKinney, Fred Jackson) i bagiennego bluesa z Delty Missisipi (Billy Branch, Carlos Pride).

Otwierający utwór "Sit Down Job (Mudda Mary)" to funkowa petarda, porywająca motoryka i chór soulowych śpiewaczek wyzwala potężną energię, sam Young opisał piosenkę w wywiadzie następująco, "to Jimi Hendrix grający ze Staple Singers". Dalej jest jeszcze lepiej, "Get to Know a Nina Simone Song" wyprowadzony został z klasycznego protest songu Niny Simone "Mississippi Goddamn", z kolei "Lady Day on Soul Train" to odwołanie do Billie Holiday.
"tubman." to przykład artystycznej pracy w służbie idei, poezje Avery'ego R. Younga są czasami jak zawołania aktywistów, taka jest chociażby pieśń "Wade in the Water".

Avery R. Young wraz z De Deacon Board stworzyli arcydzieło, zaangażowany społecznie, pulsujący gospel, bluesem i funkiem wybitny album, na którym z premedytacją sięgają do wspaniałej tradycji początków funka, by w sposób niezwykle zajmujący opowiadać o wyboistej teraźniejszości.
Doskonały album!
autor: Marek Dębski
Copyright © 1996-2021 Multikulti Project. All rights reserved

blackgrooves.org
Chicago poet and musician Avery R. Young’s new release, Tubman, is promoted as a soundtrack to his first volume of poetry, neckbone: visual verses (Northwestern University Press, June 2019), and serves as a platform for extending and exploring the book’s many interwoven themes through music. Accompanied by his group, De Deacon Board, Young’s brilliant cross-genre album dedicated to Harriet Tubman certainly stands on its own merits. The provocative tracks frequently delve into socio-political commentary, while Young’s musical palette is deeply rooted in the Delta—“the blues, the gospel, that swamp type of rock ‘n’ roll.” As one might expect from this poet, other influences include The Last Poets and Gil Scott-Heron, as well as ‘70s soul musicians such as Curtis Mayfield and Otis Redding, the Black church, and the Black Arts Movement. Plus funk, lots of funk!

The opener, “Sit Down Job (Mudda Mary),” has all the ingredients of a classic funk track backed by a righteous chorus of sisters, or as Young described the song in an interview, “Jimi Hendrix playing with the Staple Singers.” “Go Head Mary & Weep” is a brief interlude straight out of the church that leads into “Lead in de Wattah,” a potent track that repurposes the Negro spiritual “Wade in the Water.” Young transposes the verses into a commentary on environmental racism and the poisoning of the water in Flint, Michigan, as he sings: “Lead in the water / there’s lead in the water children / there’s lead in the water / and Charlie playin’ God with the water / And, they knew it / they knew, what it would do to the children / yes, they knew it / Charlie playin’ God with the water.” Though the album version is accompanied by strings and chorus, the following a capella performance demonstrates the emotional power of Young’s voice:

Young also pays tribute to iconic female singer-activists on tracks such as the ultra-funky “Get to Know a Nina Simone Song” that references her classic protest song, “Mississippi Goddamn,” and the Billie Holiday themed “Lady Day on Soul Train” that opens with the spoken line, “A song’s supposed to have a blood that nobody notices.” The album closes on the soulful title track, “Tubman,” pitching Young’s gritty vocal delivery against the pathos of blues harmonica in this tale of liberation that’s punctuated by the chorus’s repetitive refrain, “there ain’t no Black folks, blacker than me.”

Avery R. Young’s Tubman carries a strong message across 14 retro-soul tracks that are as supremely funky as they are “unapologetically Black.” Highly recommended!
Reviewed by Brenda Nelson-Strauss

muzycy:
A.R-Rah: Handclapping, Tambourine, Vocals (Background)
Tatsu Aoki: Taiko Drums
Jovia Armstrong: Percussion, Thunder Sheet, Vocals (Background)
Bishop Jae Bass: Vocals (Background)
Shamori Battle: Vocals (Background)
Big Bro: Vocals
Tiaybe Bledsoe: Handclapping, Vocals, Vocals (Background)
Billy Branch: Harmonica
Phyllis Calderon: Violin, Vocals (Background)
Todd Carter: Engineer, Mixing
Marcus Davis: Handclapping, Vocals (Background)
De Blk Future(S): Vocals
De Down Dirty: Handclapping, Vocals (Background)
John De Revelator: Vocals
Dr.Rev. Deac: Handclapping, Tambourine, Vocals (Background)
Justin Dillard: String Arrangements, Vocals (Background)
Kameco Dodd: Choir/Chorus, Handclapping
Stephen Flemister: Design
Jarryd Gentile: Vocals (Background)
Lení Glenn-McKinney: Sax (Baritone), Sax (Tenor), Vocals (Background)
Miles D. Hardemon: Handclapping
Jeff Harris: Vocals (Background)
Maceo Haymes: Electronic Devices, Handclapping, Vocals (Background)
Tina Howell: Vocals (Background)
Tina M. Howell: Choir/Chorus, Handclapping, Vocals (Background)
Fred Jackson: Saxophone, Vocals (Background)
Alfonzo Jones: Featured Artist, Vocals (Background)
Tim Jones: Vocals (Background)
Mae Koen: Handclapping, Vocals, Vocals (Background)
Jeff Livorsi: Trombone, Vocals (Background)
Margaret Luthar: Mastering
Marcus Evans: Vocals, Vocals (Background), Washboard
Boyang Mastapola: Vocals (Background)
Meagan McNeal: Vocals (Background)
Him Laptop Ministry: Vocals (Background)
Nicole Mitchell: Flute
Ugochi Nwaogwugwu: Choir/Chorus, Handclapping, Vocals (Background)
Chris Paquette: Shaker, Tambourine, Vocals (Background)
Gozá Parks: Choir/Chorus, Handclapping
Carlos Pride: Slide Guitar
Tomeka Reid: Cello, Vocals (Background)
Amare Simone: Handclapping, Vocals (Background)
Mario Smith: Vocals
Jureia Thomas: Tambourine
Michaela Thurston: Vocals (Background)
Sam Trump: Trumpet, Vocals (Background)
Shawn Wallace: Farfisa Organ, House Sound, Keyboards, Moog Synthesizer, Piano, Vocals (Background)
Blessed Prayer Warrior: Vocals
Nay-Nay Young: Handclapping, Vocals (Background)
Sonshine Wiley: Choir/Chorus, Handclapping
Corey Wilkes: Trumpet, Vocals (Background)
Alex Wing: Theremin
Yaw: Vocals
Angela Young: Choir/Chorus, Handclapping
Avery R. Young: Arranger, Composer, Primary Artist, Producer
Donte Harvey Anglea Young: Choir/Chorus, Handclapping
Shana Young: Choir/Chorus, Handclapping

utwory:
1. Sit Down Job 4:00
2. Ms. Lee's Good Food 3:20
3. Com(b) 3:15
4. Lil Lillie 3:54
5. Neckbone 0:37
6. Maasai 3:05
7. Go'head Mary & Weep 0:37
8. Lead In de Wattah [a Re-visit(id) Negro Spiritual] Fo(r) Flint 3:15
9. Tallahatchie 4:02
10. Tchala 2:52
11. Get To Know A Nina Simone Song 3:28
12. Dude [fo(r) Kwaku] 3:13
13. Lady Day On Soul-train 2:58
14. Tubman. 5:07

total time - 43:44:00
wydano: 06/21/19
more info: www.fperecs.com
FPE024CD

Opis

Wydawca
FPE Records (USA)
Artysta
Avery R. Young
Instrument
vocal
Zawiera
CD
Vinyl 1LP
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.