Kategorie

The Little Dream


  • Kod: MAC1130
  • Producent: Mack Avenue Records
  • Kod producenta: 0673203113022
  • Wykonawca: Alfredo Rodríguez
  • Nośnik: CD
  • Instrument lidera: piano
  • Cena: 77,99 zł
  • Poleć produkt

Player


Modern Jazz
premiera polska:
2018-04-06,
Wydawnicto Audiofilskie

kontynent: Ameryka Łacińska
kraj: Kuba
opakowanie: digipackowe etui
opis:

Opis wydawcy:
Po doskonałym fonograficznym debiucie w wytwórni Mack Avenue Records, jakim była płyta "Sounds Of Space" i dwóch kolejnych autorskich albumów dla tej szacownej oficyny, kubański pianista przedstawia nowy materiał.
Alfredo Rodriguez jest starszym z dwóch synów Alfredo Rodrígueza, piosenkarza i kompozytora romantycznych piosenek oraz prezentera telewizyjnego. Studiował w klasie fortepianu w Konserwatorium Manuel Saumell, a następnie w Konserwatorium Muzycznym Amadeo Roldán jak również Instituto Superior de Arte – wszystkie te placówki znajdują się w Hawanie. W roku 2003 zdobył wyróżnienie w konkursie dla młodych muzyków jazzowych. W 2006 triumfował również na Montreux Jazz Festival. W 2007 roku założył pierwszy zespół: Alfredo Rodrigueza Trio. W 2009 roku Rodriguez towarzyszył ojcu jako członek zespołu koncertowego na trasie do Meksyku.
Alfredo Rodriguez ma już na swoim koncie niemałe doświadczenie, wliczając nie tylko uczestnictwo w wielu festiwalach (m.in. Detroit Jazz Festival, Monterey Jazz Festival, Newport Jazz Festival, San Francisco Jazz Festival, Gilmore International Keyboard Festival, Open Air Festival, Umbria Jazz Festival), a także występy u boku takich osobistości, jak Wayne Shorter, Herbie Hancock, Patti Austin, James Ingram, McCoy Tyner, Esperanza Spalding i Richard Bona.

W 2006 roku podczas występu na Montreux Jazz Festival został poproszony o zaprezentowanie swoich umiejętności przed Quincy Jonesem. Niewątpliwie był to jeden z ważniejszych momentów u początku kariery Alfredo, ponieważ Jones żywo zainteresował się utalentowanym pianistą i zaproponował mu współpracę w Stanach. Rodriguez zasłynął już własną kompozycją - hymnem "Better City, Better Life", który został wybrany jako temat przewodni World Expo 2010 w Szanghaju.

Munir Hossn, ceniony gitarzysta basowy, współpracował m.in. z Alexem Acuną, Gerrym Gonzalesem, Didierem Lockwoodem, Joe Zawinulem.

Michael Olivera, perkusista, kompozytor lider, sideman, producent. Urodził się na Kubie, obecnie mieszka w Hiszpanii. Grał m.in. z Quincym Jonesem, Esperanzą Spalding, Stingiem. Od 2007 współpracuje z Alfredo Rodriguezem. Ma na koncie szereg własnych projektów oraz ok. 50 albumów nagranych z innymi muzykami.

longplayrecenzje.blox.pl:
Alfredo Rodriguez to jedno z ostatnich odkryć Quincy Jonesa, który uczynił z kubańskiego pianisty jednego z najbardziej cenionych muzyków na świecie. Rodriguez nie wyrzeka się swych muzycznych fascynacji stylem gry Keitha Jarretta, oraz inspiracji muzyką klasyczną. Potrafi jednak zaszczepić w swe utwory wyjątkowo intensywny pierwiastek osobistego postrzegania muzyki, w dużej mierze nasycony gorącym południowym temperamentem. Jones rekomenduje Rodrigueza jako: "jednego z najbardziej płodnych i utalentowanych pianistów XXI wieku". O słuszności tego stwierdzenia mogliśmy przekonać się dzięki trzem wyśmienitym albumom pianisty wyprodukowanym wraz z Mistrzem: ''Sound Space'' (2011), "The Invasion Parade" (2014) i "Tocororo" (2016). Rok 2018 przynosi kolejny album Alfredo Rodrigueza "The Little Dream", podobnie jak poprzednie jego płyty, wyprodukowany wraz z 84-letnim dziś Quincy Jonesem. Album nagrany został z udziałem gitarzysty i basisty Munira Hossna oraz perkusisty Michaela Olivery.

Album robi wrażenie, w jeszcze większym stopniu niż poprzednie albumy kubańskiego pianisty, nasyconego geniuszem Jonesa. Dostrzeżemy to w charakterystycznych aranżacjach i oprawie brzmieniowej każdego z utworów. Nie zmienia to faktu, iż największym atutem "The Little Dream" są kunsztownie przygotowane kompozycje i wypracowany w ciągu ostatnich lat charakterystyczny styl pianisty, w dużej mierze eksponujący silnie zarysowaną harmonię. Rodriguez otoczył się przy tym znakomitymi muzykami, nie tylko doskonale realizującymi jego dźwiękowe wizje, ale niejednokrotnie przykuwającymi uwagę nadzwyczajnym polotem i inwencją. Na poprzednich płytach pianista otaczał się muzykami z jazzowego panteonu jak m.in. Richard Bona, Esperanza Spalding czy Ibrahim Maalouf. Tym razem zaufał zaledwie dwóm sprawdzonym muzykom, powierzając im oprawę swych nowych utworów. Trzeba przyznać, iż pozbawiona przepychu muzyka Alfredo Rodrigueza dużo na tym zyskała. Mimo ogromnego wkładu Munira Hossna i znanego już z poprzedniej płyty artysty, Michaela Olivery, "The Little Dream" robi wrażenie płyty bardziej eksponującej indywidualność pianisty i jego osobisty sposób postrzegania dźwiękowej przestrzeni.

Rodriguez lubi na swych płytach umieszczać poza własnymi kompozycjami, także tematy powszechnie znane. Przekonaliśmy się już o tym słuchając jego wersji "Chan Chan" (z repertuaru Buena Vista Social Club), "Adios Nonino" Astora Piazzolli, czy "Guantanamera" Joseíto Fernándeza. Na "The Little Dream" odkrywamy natomiast pełną wdzięku, a jednoczesnie nie stroniącą od innowacji wersję słynnego tematu Consuelo Velasqueza: "Besame Mucho".
Z każdą kolejna płytą kubański pianista umacnia swą pozycję na jazzowej scenie. "The Little Dream" stanowi wyjątkowo silny punkt w jego dotychczasowej dyskografi, a zarazem robi wrażenie najbardziej osobistej z dotychczasowych jego płyt.
autor: Robert Ratajczak

Editor's info:
“The Little Dream,” the title track of Cuban pianist and composer Alfredo Rodríguez’s fourth studio album (Mack Avenue Records), gently builds into an uplifting statement – one that reflects the hope children hold in building a brighter future, where tiny dreams manifest into grandiose realities.

popMATTERS:
Few artists explore their style with both the thoroughness and skill that Alfredo Rodríguez has over his still-young career (Quincy Jones picked him out of the Montreux Jazz Festival at the tender age of 21 and has worked with him ever since). With each album, he pulls out a new palette, finds new inspiration. From the start of fourth album The Little Dream, Rodríguez makes his latest source of inspiration clear: it's hope.

The notes that open the album's first track, "Dawn", are bright piano chords twinkling at the nimble touch of Rodríguez's fingertips, soon joined in unison by a joyful vocal chorus. In true jazz spirit, the track becomes a frenzy of drums, keys, and guitar, but it ends once more in those sky-blue notes, with a clarity that sets the tone for the entire album.

Following "Dawn" is the title track, glittering with a faster melody, once that sparkles and soars with an airy optimism; on "Silver Rain", beauty pours down in a rush, a perfect scattering of instrumental sound over a zephyr of wordless voices nearly too soft to hear. "Bloom" is the laid-back aftermath, rolling forward on gentle cymbal fills into the more typically Cuban rhythms of "Dance Like a Child".

In fact, Rodríguez cites the spirit and potential of children as a major focus of his music on The Little Dream, particularly in the face of DACA uncertainty. Unlike on the hot and complex The Invasion Parade or shadowy Tocororo, The Little Dream has simplicity at its core. Rather than sacrificing displays of Rodríguez's outstanding technique in favor of easy listening, though, this simplicity highlights how gifted he is as a composer and arranger. It takes a careful ear to maximize the straightforward, more so than to cram as much noise as possible into a sonic space and call it jazz. Rodríguez has that ear and uses it here on both his original creations and on covers of classics; the familiar "Bésame Mucho" soothes, but still sounds fresh, clean, and vital.

From that point forward, The Little Dream lives in an idyllic twilight, blue, black, and violet, alight with stars and fireflies. "Tree of Stars" is full of flourishes that spiral upward before the tender tones of "World of Colors" float back to Earth. "Alegría" dazzles, a musical firework in contrast to the echoes and empty spaces of "Moonbeam". At the very end of the album, "De Rua Pra Rua" features Munir Hossn's furious bass work and the peak of Michael Olivera's percussive genius behind a foregrounded piano line that moves between sublime and playful, letting the song's moments of fullness give way to some of the deconstruction that Rodríguez has long known how to create so well.

Music in response to times of trouble can take many different forms. There's no lack of grief in the world today, and many recent new releases reflect that. Rodríguez has the capacity to bring us melancholy, as previous records have shown. With The Little Dream, though, he chooses peace. He chooses positivity, giving us a feeling to aspire to, a feeling to work toward together instead of another reason to worry. Above all, though, Rodríguez chooses music, a medium few modern-day composers do with as much eloquence as he does.
by ADRIANE PONTECORVO

muzycy:
Alfredo Rodriguez: piano, Rhodes, vocal
Munir Hossn: bass, double bass
Michael Olivera: drums, percussion

utwory:
1. Dawn
2. The Little Dream
3. Silver Rain
4. Bloom
5. Dance Like A Child
6. Vamos Todos A Cantar
7. Besame Mucho
8. Tree Of Stars
9. World Of Colors
10. Alegria
11. Moonbeam
12. De Rua Pra Rua (From Street To Street)

wydano: 2018-02-19
more info: www.mackavenue.com
more info2: www.alfredomusic.com

Sounds of Space
77,99 zł
Tage
37,99 zł
Jazz Energy
37,99 zł
Trois
55,80 zł
Zorya
41,99 zł
Artur Tuźnik Trio
41,99 zł
Atlantic
41,99 zł
Tribute to Bobby
59,99 zł
Szpilman
41,99 zł
Tocororo
77,99 zł
Phrases
59,99 zł
Trova Caminhada
59,99 zł

Obrazek 1

Obrazek 1


Obrazek 1


Obrazek 1


partner wydawnictwa: