Kategorie

Radio Over Miles - Music of Radiohead & Miles Davis


  • Kod: KAT20122
  • Producent: Katalyst Entertainment (USA)
  • Kod producenta: 0639492600018
  • Wykonawca: Greg Spero Quartet
  • Nośnik: CD
  • Instrument lidera: piano
  • Cena: 59,90 zł
  • Poleć produkt

Modern Jazz / Indie Jazz
premiera polska:
2012-12-06
kontynent: Ameryka Północna
kraj: USA
opakowanie: digipackowe etui
opis:

multikulti.com
Cóż za połączenie - Radiohead i Miles Davis, trzeba być albo szaleńcem albo geniuszem, aby porwać się na coś takiego. Greg Spero ma wygląd amanta z czasów świetności Cotton Club i ogień w głowie.

Muzycy jazzowi po obu stronach Atlantyku wyjątkowo chętnie sięgają po rockowe przeboje Radiohead, wystarczy wspomnieć Brada Mehldau, który już w 1998 nagrał swoją aranżację "Exit Music" z "Ok Computer". Od tamtej pory wracał do muzyki Radiohead wielokrotnie, tworząc cztery różne wersje samego "Paranoid Android". W wywiadach wyjaśnia, że w utworach brytyjskiego zespołu podobają mu się dziwaczne harmonie oraz proste, acz świetnie sprawdzające się na fortepianowej klawiaturze melodie (w rocku to rzadkość). Od tego czasu pojawiło się sporo wykonawców z powodzeniem sięgających do tego repertuaru jak Amnesiac Quartet, The Radiohead Jazz Project czy Richard Cheese i muzycy z jego zespołu Lounge Against The Machine.

Kwartet prowadzony przez pianistę Grega Spero w składzie: Greg Spero na organach Fendera, Corey Wilkes na trąbce, Makaya McCraven za perkusją i Junius Paul na basie ( w kompozycji Radiohead "Exit Music for a Film" usłyszymy Tima Seissera na basie i De’Seana Jonesa na saksofonie) prezentuje progresywny jazz, wypełniony bezpretensjonalnym groovem, uzupełnionym licznymi smaczkami i ornamentami. Pulsujące, funkujące brzmienie jak się okazuje

Swoboda przejść między brzmieniami, tempami, między elektrycznym a akustycznym graniem zarówno między utworami, jak i wewnątrz nich, jest zdumiewająca. Niby całość zdaje się mocna i wybuchowa, lecz równocześnie jest liryczna i bardzo przestrzenna. Wspólnym mianownikiem Radiohead i Milesa Davisa wg. utalentowanego klawiszowca okazuje się być zdolność wyglądania poza dzień dzisiejszy, te wątki interesują go najbardziej. Skład instrumentalistów, szczególnie lider i jeden z najzdolniejszych chicagowskich muzyków młodego pokolenia, trębacz Corey Wilkes zasługują na słowa szczególnej pochwały.

Greg Spero terminował u legendy sceny hip-hopowej - Ski Beatz (od Jay Z) i Shock G (założyciel Digital Underground), zatem rozległość i różnorodność inspiracji tak wazna u Milesa Davisa i członków zespołu Radiohead jest także jego zaletą.

Chwała im za prostotę i bezpretensjonalność bijącą z tej płyty.
autor: Mateusz Matyjak

Apologies, the physical discs for this album are currently sold out. Fear not, however, Spero has a brand new, critically acclaimed album available now on CD Baby. Check out "Acoustic." You won't regret it.

Emerging from the depths of the jazz jungle is a cunning keyboardist, Greg Spero, with his own interpretations of Radiohead and Miles Davis selections, thus the title, “Radio Over Miles”. This album overall features live workings of Spero’s concept to marry the trailblazing jazz influence of Miles and alternative music via Radiohead.

The track listing has 6 songs of very explorative arrangements, which include Corey Wilkes (trumpet), Junius Paul (bass), and Makaya McCraven (drums) for all selections, with the exception of “Exit Music For A Film”, which replaces Paul and Wilkes for Tim Seisser (bass) and De’Sean Jones (Sax).

The performances are built with energy and intrigue, and have very phenomenal moments of release from all of the personnel. Although the ideas move with patience and development, the pace might challenge casual music listeners, whereas the advanced music listener will appreciate the musical context.

Atmospherically, you can hear every nuance in the background in real time, and sometimes it dominates the recording more so than the performance. “Exit Music For A Film” is the lone selection that is a studio recording, with a very large room sound (perhaps giving reference to the UK trance style of reverb). A little ‘bass boost’ on your stereo will give you the much needed bass punch to fill out the complete mix.

“Sly” is a great go-to selection for it’s overall efficiency in performance, charisma, and production. “Blue in Green” has a nice odd-metric touch, and gives serious jazz heads a dose of their medication. “Yesterdays” also has a nice union of Radiohead- feel to a Miles staple, although the tail end goes into Michael Jackson/Stevie Wonder jam-land.

If you’re into Medeski, Martin, and Wood, Soulive, Eldar, Keith Jarrett, Miles Davis, and Radiohead (of course), then you will get a well-deserved treat from a rising force in the spectrum of progressive music.
by William Kurk

muzycy:
Corey Wilkes: trumpet
Greg Spero: Fender Rhodes piano
Makaya McCraven: drums
Junius Paul: bass
Tim Seisser: bass on 5th track
De’Sean Jones: Sax on 5th track

utwory:
1. So What in Its Right Place [Miles Davis / Radiohead] 18:16
2. Jean Pierre [Miles Davis] 9:14
3. Sly [Herbie Hancock] 16:08
4. Blue in Green [Miles Davis] 9:26
5. Exit Music for a Film [Radiohead] 6:49
6 Yesterdays [Jerome Kern] 19:11

total time - 79:04
wydano: Mar 20, 2012
nagrano: Recorded live at Close Up 2, Chicago
more info: www.katalystentertainment.com
more info2: www.gregspero.com

Obrazek 1

Obrazek 1


Obrazek 1


Obrazek 1


partner wydawnictwa: