Kategorie

Metamorfosi Trecento


  • Kod: Alpha286
  • Producent: Alpha (FR)
  • Wykonawca: La Fonte Musica / Michele Pasotti
  • Nośnik: CD
  • Cena: 62,99 zł
  • Poleć produkt


Muzyka Barokowa
premiera polska:
2017-01-26,
Wydawnicto Audiofilskie

kontynent: Europa
kraj: Francja
opakowanie: digipackowe etui
opis:

multikulti.com:
W kulturze i sztuce europejskiej okres 1315-1400 nazywany jest Ars Nova. We Włoszech jednak nie obowiązywała nazwa Ars Nova, lecz Trecento zwane też potocznie protorenesansem. Włochy przeżywały w XIV wieku okres wielkiego ożywienia w sztuce zapowiadający już nadejście renesansu. W muzyce pojawia się szereg nowych form, takich jak madrygał (wielogłosowa pieśń świecka w języku - co ważne - włoskim), caccia (wielogłosowa pieśń świecka opowiadająca o polowaniu i urokach życia na wsi), ballata (odpowiednik francuskiej virele). By to również czas, kiedy dokonanywano licznych nowych wielogłosowych opracowań takich gatunków jak ballada, virelai, rondo, chase, czas rozkwitu motetu izorytmicznego. Muzyka cechowała się swoistą prostotą śpiewności linii melodycznej i silnym udziałem muzyki świeckiej. Podobnie jak we Francji, występowało większe bogactwo rytmiki.

Głównymi przedstawicielami byli: Francesco Landini, Jacopo da Bologna i Marchettus z Padwy (który jako jeden z pierwszych mówił o przyjemności jaką może dawać utwór muzyczny). Najnowsze nagranie La Fonte Musica pod dyrekcją Michele Pasotti jest znakomitą ilustracją współczesnych odczytań muzyki tamtego czasu. Koniecznie!

Editor's info:
Myth, Sallust tells us, is the relation of ‘things that never happened, but always are’. Ever since the fourteenth century, music has drunk deep from the source of myths. When composers were not dealing with sacred history, with the great morality tales of Christ, they turned to myth as to a great art and a matchless repertory of exemplary stories.

Metamorfosi Trecento is a musical exploration of myths and of the polyphony of the late Middle Ages. The ancient myths, foremost among them Ovid’s Metamorphoses, and their medieval transpositions are extremely present in the repertory of the Ars Nova: Narcissus lost on a fatal voyage, the stories of Daphne’s dream, Philomela, the myth of Orpheus, Callisto . . . The lutenist Michele Pasotti and the singers and instrumentalists (fiddle, recorder, clavicymbalum, Gothic harp etc.) of the ensemble he founded in 2005, La Fonte Musica, bring these wondrous tales back to life with a beauty and artistry we wished to share with you.

muzycy:
Michele Pasotti, liuto e direzione
Francesca Cassinari, soprano
Alena Dantcheva, soprano
Gianluca Ferrarini, tenore
Efix Puleo, viella da braccio
Teodoro Bau, viella da gamba
Marco Frezzato, viella da gamba
Federica Bianchi, organo gotico e clavisimbalum
Ermes Giussani, tromba da tirarsi, trombone
Marco Domenichetti, flauto
Marta Graziolino, arpa gotica

utwory:
1. Si dolce non sono chol lir’ Orfeo – Francesco Landini da Firenze
2. Non piu infelice – Don Paolo da Firenze
3. Fenice fu’ – Jacopo da Bologna
4. Tre Fontane – Anonyme
5. In nova fert/Garrit gallus/Neuma – Philippe de Vitry
6. Phyton, le mervilleus serpent – Guillaume de Machaut
7. Calextone – Solage
8. Ie suy navrés/Gnaff’a le guagnele Antonio – Zacara’ da Teramo
9. Par le grant senz d’Adriane – Filippotto da Caserta
10. Si com’al canto della bella yguana – Maestro Piero
11. Qual perseguita dal suo servo Danne – Niccolo da Perugia
12. Strinçe la man (instrumentale) – Bartolino da Padova
13. Non al su’ amante piu Diana piacque – Jacopo da Bologna
14. Gia da rete d’amor – Matteo da Perugia
15. Si chome al chanto della bella yguana – Jacopo da Bologna

wydano: 2017-01
more info: www.outhere-music.com
more info2: wwwdotlafontemusicadotcom.wordpress.com

nowości Multikulti Project:

Obrazek 1


Obrazek 1


Obrazek 1


partner wydawnictwa: