Kategorie

Lamacal


  • Kod: CF275
  • Producent: Clean Feed (POR)
  • Kod producenta: 5609063002751
  • Wykonawca: LAMA + Chris Speed
  • Nośnik: CD
  • Cena: 59,99 zł
  • Poleć produkt

Player


Avant Jazz / Free Improvisation / Avant-Garde
premiera polska:
2013-11-06
opakowanie: kartonowe etui
opis:

multikulti.com::
O debiutanckiej płycie LAMA Trio "Oneiros" recenzent multikultiproject.blogspot napisał
(. . .) Słucham tej płyty już nie wiem po raz który i cały czas odkrywam nowe elementy, ciekawie wykorzystana elektronika (od ambientu po psychodelię) to bezsprzeczny atut nagrania, grająca na trąbce Susana Santos Silva przetwarza jej dźwięk w czasie rzeczywistym, kontrabasista kilkukrotnie korzysta z pedal box, uzyskując nieoczekiwany efekt, w ogóle kilka razy łapię się na tym, że szukam w opisie innych instrumentów, niż te, które zostały w nim wymienione. Do tego bliżej nieokreślone mikrodźwięki, trzaski i drobne zakłócenia generowane z laptopa dodają jej niesamowitości (. . .)

Płyta "Lamaçal", wydana właśnie przez jedną z najważniejszych oficyn wydawniczych ostatniej dekady - Clean Feed, dla fanów kreatywnego jazzu, gdzie live eletronika jest równorzędnym partnerem dla instrumentów akustycznych będzie jednym z najważniejszych wydarzeń tego roku.

LAMA Trio to Susana Santos Silva, która ma za sobą współpracę z Lee Konitz'em, Carlą Bley, Johnem Hollenbeck'iem, Kurtem Rosenwinkel'em, Markiem Turner'em, Chrisem Cheek'em czy Joshua Redman'em, kanadyjski perkusista Greg Smith nagrywał i koncertował m.in. z Davidem Binney'em, kontrabasista Gonçalo Almeida występował z kolei z Chrisem Speedem, Carlosem Zíngaro, Wilbertem de Joode'm, Fredem Lonberg-Holmem, Rodrigo Amado, Tobiasem Kleinem czy Jasperem Stadhoudersem.

Do składu dołączył nowojorski klarnecista Chris Speed, w Polsce znany głównie z grupy Pachora, w której obok niego grali Brad Shepik, Skuli Sverrisson i Jim Black.

"Lamaçal" to muzyczny dokument, zarejestrowany podczas 10 Portalegre Jazz Fest. Siedem nowych kompozycji, pełnych egzotycznych melodii, wolnych temp i zaskakujących modulacji. Jak zwykle większość z nich dostarczył kontrabasista Gonçalo Almeida, po jednej pozostali występujący na scenie. W rozszerzonym składzie LAMA Trio prezentuje się znakomicie. Słychać, że formuła muzyczna, jaką artyści prezentują na scenie jest skutkiem bardzo osobistej formy ekspresji. Nie jest tajemnicą, że płyty z nurtu improwizacji elektroakustycznej, nad zwyczaj często bywają pozbawione emocji, na "Lamaçal" ich nie brakuje. Mamy tutaj równoprawnych bohaterów, znakomicie wypadają zarówno solowe momenty (inwokacja Almeidy w “Moby Dick”), duetowe partie (Smith i Speed w “Cachalote”), jak i zespołowe. Kolejnym atutem nagranią jest wyraziste, potężne brzmienie trąbki Susany Santos Silvy, z kolei klarnet Chrisa Speeda może czasem kojarzyć się z muzyką ludową Bliskiego Wschodu, kiedy jednak sięga po tenor słychać, że to jazzman z krwi i kości.

"Lamaçal" to muzyka to świeża, pełna uroku i stosunkowo „łatwo przyswajalna”, choć o żadnych gestach pod publiczkę nie można tu mówić, jazz z pogranicza gatunków w intelektualnej, wycyzelowanej a jednocześnie lekkiej formie.
autor: Witek Leśniak


Editor's info:
The exquisite, chamber-like, electro-acoustic jazz played by the Luso-Canadian trio Lama caught attentions with its debut release (“Oneiros”) last year. Now, double bassist and bandleader Gonçalo Almeida, trumpeter Susana Santos Silva and drummer Greg Smith are back for more lyrical, but abstract, music with a very special guest: New York tenor saxophonist and clarinetist Chris Speed. The combination couldn’t be more natural: Speed is a master architect of the quiet zone of sound organization, as shown by projects like the exotic Claudia Quintet. His introspective, Warne Marsh-like approach matches very well with Santos Silva’s sometimes melancholic trumpet and flugelhorn. “Lamaçal” isn’t mainstream or avant-garde, but something else. Namely, and more than ever (in a kind of “beginning of a new millennium” syndrome), it puts into practice the perception that creating music, today, is a simultaneous compromise with the future and the past, demanding new equations between an exploratory focus and the use of an accessible language. Music can be deep and light: here’s an excellent example.

All music by Gonçalo Almeida except * by Susana Santos Silva, **by Greg Smith AND *** By Chris Speed
Recorded at Portalegre Jazz Fest by Joao P. Miranda
Mixed by Greg Smith and Gonçalo Almeida at BGS studio, Rotterdam
Mastered by Luis Delgado / Produced by Lama

muzycy:
Chris Speed tenor saxophone and clarinet
Susana Santos Silva trumpet and flugelhorn
Gonçalo Almeida double bass, effects and loops
Greg Smith drums and electronics

utwory:
1. Overture for a Wandering Fish*
2. Lamaçal
3. Moby Dick
4. Cachalote**
5. Pair of dice***
6. Anémona
7. Manta

total time - 54:07
wydano: May 20th 2013
nagrano: Recorded at 10th Portalegre Jazz Fest
more info: www.cleanfeed-records.com
more info2: www.susanasantossilva.com

Obrazek 1

Obrazek 1


Obrazek 1


Obrazek 1


partner wydawnictwa: