Kategorie

In The Begining


  • Kod: STUCD17012
  • Producent: Stunt Records (DK)
  • Wykonawca: Kira Skov & Maria Faust
  • Nośnik: CD
  • Instrument lidera: vocals
  • Cena: 65,99 zł
  • Poleć produkt

Player


Modern Jazz / Indie Jazz
premiera polska:
2017-12-14,
Wydawnicto Audiofilskie

kontynent: Europa
kraj: Dania
opakowanie: kartonowe etui
opis:

multikultiproject.blogspot.com - ocena * * * * *:
Nagrana w prawosławnej świątyni przez Marka Howarda, kanadyjskiego producenta i inżyniera dźwięku, mającego na swym koncie współpracę z Bobem Dylanem, Willie’m Nelsonem, U2 czy Tomem Waitsem, najnowsza płyta wydana przez duński label Stunt Records to jedna z najlepszych płyt 2017 roku.
Nie oczekujcie jednak ode mnie abym przypisał tej płycie jakąś etykietę gatunkową, bo jest to zadanie karkołomne.

Od pierwszej płyty Kiry Skov "Memories Of Days Gone By" wiedziałem, że mamy do czynienia ze zjawiskową artystką. Kolejne płyty tylko utwierdzały mnie w tym przekonaniu. Kira nie podąża z nurtem, ale też imperatywem jej działania nie jest ślepe podążanie pod prąd. Kreuje autonomiczny świat dźwięków, który zniewala poziomem szczerości i prawdziwości. To, że nadal jest związana ze stosunkowo małą oficyną pokazuje, że nie potrzebuje milionów dolarów, żeby nagrać i wydać płytę, ani milionów odbiorców, żeby wydawać kolejne.

Kira Skov to europejska Joanna Newsom, i podobnie jak jej amerykańska "siostra" prezentuje od lat najwyższy poziom artystyczny. O ile dwie pozostałe znakomitości damskiej songwriterki nie zaliczą swoich ostatnich płyt do udanych, Agnes Obel na "Citizen Of Glass" i Laura Marling na "Semper Femina" przynudzały, o tyle Kira Skov i Joanna Newsom niezmiennie zachwycają.

"In The Begining" wypełnia dziewięć chwytających za serce i ściskających za gardło kompozycji. Orkiestrowy rozmach nagrania, przenikliwe, chropowate partie solowe znakomitych jazzowych instrumentalistów, sześcioosobowy chór skutecznie wzmacniający podniosłą atmosferę nagrania to tylko niektóre z zalet płyty. Druga bohaterka sesji, estońska kompozytorka, saksofonistka Maria Faust przygotowała hipnotyczne aranżacje. Każdy, kto zna jej dotychczasowy dorobek, wie, że w swojej pracy powodowana jest dwoma namiętnościami - rozmachem kompozytorsko-aranżacyjnym, podkreślającym koloryt i barwę wykorzystanego instrumentarium, i potencjałem wolnej improwizacji (Maria Faust wywodzi się ze środowiska awangardy jazzowej). Wystarczy wspomnieć dwa znakomite albumy jej dużego składu „Maria Faust Jazz Catastrophe „ i "Sacrum Facere", do których przesłuchania szczerze zachęcam.
Tak jest też i tym razem, pewną ręką kreśli piękne tematy mieszające się z niezwykłymi, bezkompromisowymi improwizacjami.

Nie mam żadnych wątpliwości, że na "In The Begining" wydarzyły się rzeczy niezwykłe. Praca, jaką wykonał kanadyjski producent imponuje. Każda sekunda albumu jest doskonała. Perfekcyjnie też wykorzystano pogłos kościelnego budynku.
autor: Krzysztof Szamot
Copyright © 1996-2017 Multikulti Project. All rights reserved

„In The Begining” jest dostępna na dwóch nośnikach: CD i Vinyl 1LP

Editor's info:
The music includes hypnotic, chant-like presentations of tales inspired by sacral orthodox hymns, in a merger of Estonian folklore and western cultural influence that together forge a new genre: a hybrid of musical categories, aural images, and stories. A fusion that challenges listeners from all backgrounds to characterize.

Recording in the Church would itself prove to be particularly challenging. With no running water or electricity on site, a support team was assembled, ranging from inter- national film production managers, to local people who simply “knew how to get stuff if something breaks down or goes wrong.” Against all odds, Kira, Maria, the musi- cians, and the support staff arranged a recording in the breathtakingly beautiful room, financed in part by a com- prehensive crowdfunding campaign.

Along with the legendary Los Angeles-based producer Mark Howard, the team of carefully selected crew and assi- stants - who supplied generator buses for power, heaters for warmth, lighting for film and photo crews, meals, transportation, beds, saunas, and overwhelming hospita- lity - created a studio from scratch in the otherwise empty church for the ambitious venture, and successfully recor- ded Maria’s arrangements with a 6-piece Estonian choir, 4 horns, upright bass and cello, drums, and percussion, all featuring Kira as the lead vocalist and storyteller. The setup, recording process, and tearing down of the studio was all documented with Virtual Reality cameras which, upon release and distribution of the material, will take the viewers and listeners into the church, and give them the intimate experience of being present throughout the pro- cess. Between the musicians, technicians, assistants, camera crews, film crews, VR crew, local journalists, and national media crews, there were 24 people uniting to make this project a reality in a room that would have otherwise been completely empty.

muzycy:
Kira Skov – lead vocals, songs, and lyrics
Maria Faust – alto saxophone, songs, and arrangements
Tobias Wiklund – trumpet
Meelis Vind – bass clarinet
Ned Ferm – tenor saxophone and backing vocals
Nicolai Munch-Hansen – bass and backing vocals
Sebastian Rochford – drums and percussion
Choir – Silja Uhs, Marie Roos, Annely Leinberg, Raul Mikson, Meelis Hainsoo, and Joosep Sang

utwory:
1. Blessed Are The Women 4:53
2. Song For Maria 4:11
3. Poetry Is For Free 4:34
4. One 6:18
5. Harvest Brides 5:19
6. In The Beginning 3:31
7. Everything That Was And Could Have Been 5:29
8. Let The Lifting Up Of My Hands Be An Evening Sacrifice 5:43
9. My Heart Is An Old Man 2:54

nagrano: Recorded by Mark Howard, assisted by Anton Stvolov

more info: www.sundance.dk
more info2: www.kiramariainthebeginning.com

Obrazek 1

Obrazek 1


Obrazek 1


Obrazek 1


partner wydawnictwa: