Kategorie

Love Or Nothin'


  • Kod: STUCD06102
  • Producent: Stunt Records (DK)
  • Kod producenta: 0663993061023
  • Wykonawca: Caroline Henderson
  • Nośnik: CD
  • Instrument lidera: vocals
  • Cena: 56,99 zł
  • Poleć produkt

Player


Wokalistyka jazzowa
premiera polska:
2006-11-27
kontynent: Europa
kraj: Dania
opakowanie: digipackowe etui
opis:

multikulti.com
W listopadzie 2003 roku ukazał się jej pierwszy album jazzowy 'DON'T EXPLAIN'. Płyta odniosła spory sukces, opiniotwórczy amerykański magazyn jazzowy Cadence nazwał płytę 'JEDNĄ Z NAJLEPSZYCH WOKALNYCH NAGRAŃ ROKU'. O płycie napisano: '...Niesamowicie ciepły i 'pulsujący' głos, którym Caroline Henderson umie posługiwać się jak nikt inny przywodzi na myśl samą Cassandrę Wilson. Cech wspólnych z Cassandrą jest więcej: nie do końca jazzowa instrumentalizacja (akordeon, harmonijka ustna), repertuar i przede wszystkim zawieszony pomiędzy jazzem, R&B, bluesem i muzyką afrykańską oryginalny język muzyczny. Tętniące życiem utwory, zmysłowe, ciepłe, niesamowite, są jak balsam na zraniona duszę. Słuchać jej to jak wsłuchiwać się w bicie serca, w życie. Nie trzeba rozumieć słów by rozumieć utwór. Nie zrozumie ten, kto nie posłucha i nie da sobie czasu by oswoić się z jej muzyką...'
W rok po wydaniu płyty 'DON'T EXPLAIN' Caroline przypomniała o sobie albumem 'Made In Europe'. Tym razem Caroline Henderson i jej zespół zaprosili do współpracy 45-cio osobową Orkiestrą koncertową Duńskiego Radia. Pracą aranżerską zajął się wysoko ceniony amerykański kompozytor i aranżer Butch Lacy, wystarczy wspomnieć, że wcześniej Butch Lacy pisał między innymi dla Sarah Vaughan.
Na płycie znależć można zarówno standardy jazzowe jak nieśmiertelny 'Lush Life' B. Strayhorna ale także piosenki popowe, które od dawna znajdują się już w kanonie światowej muzyki. Zmysłowa interpretacja coveru Jamesa Browna 'It's A Man's World (Is This A Man's World?)' czy brawurowe 'Libertango' Astora Piazzolli.
Do grania w mniejszych składach Caroline Henderson powraca zbierającym rewelacyjne recenzje w europejskiej prasie albumem 'Love Or Nothin". Znów jej parnerami są rewelacyjny szwedzki pianista Jesper Nordenstöm, wybitny bandoneonista włoski Paolo Russo oraz będący napędem całego zespołu perkusista Kresten Osgood. Instrumentarium wzbogacają tym razem gitarzysta Nicklas Knudsen, Soren Siegumfeld na keyboardzie oraz skreczujący Turkman Souljah. Muzyka jest badzo zróżncowana - prócz lirycznych ballad pojawiają się niezwykle energiczne soulowo-funkowo-jazzowe utwory (rewelacyjny 'Sugar').
Dodatkowym atutem jest audiofilska realizacja nagrania.
Caroline Henderson trzykrotnie gościła w Polsce - dwukrotnie na zaproszenie Multikulti Project (2005, 2006), po raz trzeci jako główna gwiazda drugiego dnia Ladies Jazz Festival w Gdyni (2006).


Brand Magazyn; 02/2007
(...) 'Jazz Ain't Nothing But Soul'. Utworem o takim właśnie tytule rozpoczyna się najnowszy album zmysłowej Caroline Henderson. Jest to utwór, który Caroline śpiewa/deklamuje niemalże bez akompaniamentu. I robi to z magnetyzującym wręcz urokiem. Ten muzyczny drobiazg można traktować jako artystyczne credo wokalistki. Dalej jest jeszcze lepiej, zarówno jej własne kompozycje jak też covery pozwalają na nowo uwierzyć, że wokalistyka jazzowa jest wciąż żywą formą. Jej muzyka ma ten zaraźliwy, czytelny dla każdego roztańczony, wykonawczy żar (co z niesamowitą siłą słychać na koncertach), przywodzący na myśl legendarne afro-amerykańskie pieśniarki, dla których nie istniały podziały na gospel, soul, jazz czy blues. 'Love Or Nothin" to wspaniałe słuchadło, zbiór 'życiowych opowieści' będących nade wszystko piosenkami. (...)

Playboy; 2007-04
(...) Jeśli ktoś wciąż jest głodny dziewczyn śpiewających jazz, spotkanie z Caroline będzie dlań miłym zaskoczeniem. Nagrywająca w Danii czarnoskóra wokalistka pozostając w kręgu ballady stawia na eklektyzm. I wygrywa, czarując nastrojem, ale nie nudząc. Klasyczne akustyczne brzmienia przenikają się tu z klubowymi echami nu-jazzu, a w programie płyty sąsiadują ze sobą songi z repertuaru Marleny Dietrch i Toma Waitsa oraz filmowe tematy z 'Wild Is The Wind' i 'Crying Game'. Całość spaja soulowy głos Henderson, mocny i obdarzony zmysłową chrypą.(...)
autor: Rafał Księżyk


Dziennik
W Polsce zaprasza się ją na razie do klubów. W Europie grywa w większych salach, odpowiadających jej wzrastającej popularności. Jest Szwedką. Śpiewa, komponuje, pisze teksty. Jest też bardzo atrakcyjną kobietą, tak więc można spodziewać się, że rozwój jej kariery wydaje się przesądzony. Trzeba jeszcze tylko trochę poczekać.
Caroline Henderson nagrała właśnie trzecią płytę, i z przyjemnością odnotować trzeba, że jak do tej pory udaje się jej nie ulegać pokusie szybkiej kariery. Jej płyt należy szukać w działach z jazzem. Jednak w swej artystycznej pracy udaje jej się jazzowych inspiracji nie fetyszyzować. Choć w niektórych kompozycjach, składających się w płytę 'Love or Nothing' towarzyszy jej trio fortepianowe, a w jednym utworze akompaniuje sam Horace Parlan, to jazzu wcale nie jest tu za wiele. I bardzo dobrze. Caroline Henderson to wokalistka, która, co wcale niekoniecznie często się przydarza, interesuje się muzyką. Jazzem też, ale nie tylko. Nęcą ją gramofonowe scratche, lubi dźwięk bandoneonu, fortepian jak potrzeba wymienia na organy, albo namawia pianistę, aby jego dźwięk spreparował.
Nie dysponuje głosem, który zapisze się w historii wokalistyki, jako najbardziej oryginalny, ponadczasowy i wieczny. Nie stanie się divą jazzową na miarę dziejów, ale dla pocieszenia jej równolatki też się takimi nie staną, choć już dzisiaj o wielu z nich w taki właśnie sposób zwykło się pisać. Można więc zupełnie spokojnie zainteresować się panią Henderson. Śpiewa niezłe i niebanalnie, choć czasem prosto zaaranżowane piosenki. Wydaje się nie być pretensjonalna, nawet gdy wykonuje tak różne w charakterze utwory jak 'Falling in Love Again' z repertuaru Marleny Dietrich czy 'Outside your Door' Meshel Ndegeocello.
autor: Maciej Karłowski


Hi Fi i Muzyka; 2007-11, ocena: Muzyka * * * * * Dźwięk * * * * *
Caroline Henderson to artystka o szwedzko-amerykańskim pochodzeniu, od wielu lat związana z Danią. Przygodę z muzyką rozpoczęła w 1989 r., występując z grupą Ray Dee Ohh. 6 lat później krążkiem 'Cinemataztic' zadebiutowała w roli solistki. Występowała też krótko pod pseudonimem Dolores, by wreszcie związać się z wytwórnią Stunt Records.
'Love Or Nothin" to już trzecia płyta nagrana pod szyldem tej firmy. Album przynosi łatwiejszą odmianę jazzu, daleką jednak od stylu 'smooth'. Mamy tu sporo dobrego grania i przekonujące wokalne interpretacje. Pierwszym przebojem lansującym album jest standard Washingtona i Tiomkina, 'Wild Is the Wind'. Wprawdzie trudno dorównać Davidowi Bowie, którego rewelacyjna wersja kompozycji ukazała się na albumie 'Station To Station', ale Henderson radzi sobie dobrze.
W programie są też 'The Crying Game' Stephensa oraz 'Nobody' Waitsa, czyli kompozycje z najwyższej półki. Interpretacje powinny więc być co najmniej zadawalające i takie rzeczywiście są.
Do tego realizatorzy spisali się na medal. Nie wiem, czy w uzyskaniu dobrego brzmienia pomogło im czerwone tworzywo, z którego wykonano krążek, ale na pewno płyta wygląda co najmniej równie atrakcyjnie, jak brzmi nagrany na niej materiał.
autor: Grzegorz Walenda



Editor's info:

Following Caroline Henderson's acclaimed albums DON'T EXPLAIN (2003) and MADE IN EUROPE (2004), LOVE OR NOTHIN' is now scheduled for release.

While DON'T EXPLAIN was minimalistic and melancholy, MADE IN EUROPE found its wistful mood in a more grandiose setting. LOVE OR NOTHIN' is an outgoing and passionate work. The title is borrowed from Marlene Dietrich's classic tune Falling In Love Again. Perhaps this single line expresses the entire emotional framework of the album: living and facing the consequences - whatever the cost.

On DON'T EXPLAIN Caroline Henderson is mainly accompanied by her trio. MADE IN EUROPE showed Henderson in a fearless tour de force aided by a string orchestra. On LOVE OR NOTHIN' Caroline Henderson's combo is supplemented by rap, scratch and beats. Regardless of which direction Henderson chooses, it is remarkable that her own identity comes through equally powerful. Her musical expression is the sum of her many-facetted personality.

As on her two previous releases, LOVE OR NOTHIN' is permeated by Afro-American tradition. Afro-American music is still a conglomerate with roots all the way back to the Mississippi Delta more than a hundred years ago. Henderson's talent encompasses a broad specter ranging from a deeply felt, emotional jazz standard ballad one moment to heart-rending blues or gospel the next. Hot soul, tenderness, grace, depth and vulnerability, but also deep swing - laid-back, cool beats alongside new interpretations of rock and pop classics - all touched by the sparkle of Caroline Henderson's talent. After all, as the first track tells us, jazz is 'nothing but soul'. Jazz is not a musical style - it is a way of perceiving the world around us. It's a life style.

Caroline Henderson's open mind is one of her qualities. LOVE OR NOTHIN' includes new original songs, titles dug forth from the early days of jazz, a cover version of Wild is the Wind, Tom Waits' Nobody, and the touching Go Away Little Boy.
As on her two previous albums, LOVE OR NOTHIN' features Henderson working with a small group of exceptional musicians with the intuitive ability to give her intentions life. She continues to collaborate with jazz musicians who impress us as much more than just a backing band: from Sweden, pianist and organplayer Jesper Nordenstöm; on keyborads and bandoneon, Italian Paolo Russo; bassist Anders Christensen and drummer Kresten Osgood - and not least sound technician Morten Bue, with whom the band found the gutsy live sound at the recording sessions in the Swedish Varispeed Studios.

There is always room for guests on a Coroline Henderson album. She brings together artists from several generations each with a story to tell. The legendary pianist Horace Parlan is a life-long story in his own right. Joined by bassist Jesper Lundgaard, they create the foundation for Coroline's beautiful interpretation of Everything I Have is Yours. By chance Caroline ran in to the elderly New Orleans vocalist Rocki Charles. He joins her for an expressive and playful version of What a Little Moonlight Can Do. Rapper Al Agami shows up for a guest spot on one tune, as do guitarists Niclas Knudsen and Boi Holm. The young scratcher Türkman Souljah joins in here and there, and saxophonist Soren Siegumfeldt helped out with some arrangements and a couple of new tunes.

LOVE OR NOTHIN' was released by Columbia Records on the Japanese market in April 2006. Due to the company's successful release of MADE IN EUROPE in June 2005, they secured the rights for an early Japanese release for the new album. Caroline Henderson's music is causing attention internationally. Domestic and international concerts are sold out, and interest and sales are on a steady rise. The autumn release of LOVE OR NOTHING will put the album in shops on the European, American and Asian markets.

muzycy:
Jesper Nordenstöm: organ, piano
Paolo Russo: bandoneon, keyborads
Anders Christensen: bass
Kresten Osgood: drums
Horace Parlan: piano
Jesper Lundgaard: bass
Rocki Charles: vocal
Al Agami: raps
Niclas Knudsen & Boi Holm: guitars
Türkman Souljah: scratch
Soren Siegumfeldt: saxophones and arrangements

utwory:
1. Jazz Ain't Nothing But Soul 0:54
2. So Fine 3:46
3. Wild Is The Wind 4:07
4. Falling In Love Again 2:50
5. The Crying Game 3:57
6. Sugar 2:33
7. Go Away Little Boy 3:19
8. New Day 4:01
9. Outside Your Door 4:38
10. Too Close 3:43
11. What A Little Moonlight 2:26
12. Nobody 2:54
13. For You 3:07
14. Everything I Have Is Yours 5:23
Enhanced Disc Includes Caroline's Video "Wild is The Wind"

wydano: 2006-10
nagrano: 2005-2006
more info: www.sundance.dk
more info2: www.carolinehenderson.dk
Zorya
41,99 zł
Zaius
59,99 zł
Your Eyes
29,99 zł
Young at Heart
58,99 zł
You`ve Changed
39,99 zł

Obrazek 1

Obrazek 1


Obrazek 1


Obrazek 1


partner wydawnictwa: