Kategorie

A Matter of Heart


  • Kod: CC72771
  • Producent: Challenge Classics
  • Kod producenta: 0608917277128
  • Wykonawca: Christoph Pregardien / Olivier Darbellay / Michael Gees
  • Nośnik: CD
  • Kompozytor: Benjamin Britten (1913-1976), Franz Lachner (1803-1890), Conradin Kreutzer (1780-1849), Carl Kossmaly, Henry Hugo Pierson, Franz Schubert
  • Cena: 59,99 zł
  • Poleć produkt

Klasyczna Muzyka Kameralna
premiera polska:
2017-11-24,
Wydawnicto Audiofilskie

opakowanie: plastikowe etui
opis:

multikulti.com - ocena * * * * 1/2:
Do wieku XIX powstało kilka pieśni napisanych na róg i harfę lub fortepian. Jednak dopiero w czasach rozkwitu tej formy muzyki klasycznej, w czasach dziewiętnastowiecznego romantyzmu połączenie głosu, rogu i fortepianu, głównie za sprawą Franza Schuberta, na stałe weszło do świata muzyki. Od początku XIX wieku pozostałe około 200 pieśni napisanych na głos, fortepian i róg obbligato.

Najnowsza płyta wydana właśnie przez ceniony w świecie muzyki klasycznej Challenge Classics przynosi kompozycje Benjamina Brittena, ucznia Schuberta - Franza Lachnera, autora jednej z najbardziej znanych pieśni ta ten skład "Das Mühlrad" ("Koło młyńskie"), także wiedeńczyka Conradina Kreutzera, urodzonego we Wrocławiu w 1812 roku Carla Kossmaly'ego, Henry'ego Hugo Piersona i oczywiście samego Franza Schuberta.

Obsada jest po prostu znakomita, Christoph Pregardien - niemiecki tenor, powszechnie uznawany za jednego z najwybitniejszych tenorów lirycznych w historii muzyki. Pianista i kompozytor Michael Gees, specjalizuje się w wykonawstwie muzyki romantycznej, szczególnie Roberta Schumanna i Franza Schuberta. Wirtuoz rogu Olivier Darbellay, o którym brytyjski Guardian napisał "jego wyrafinowanie pod względem technicznym, muzyczna wszechstronność imponują".

Artyzmowi sztuki wokalnej Pregardiena po prostu nie można się oprzeć. Świetnie sprawdza się Michael Gees, jego biegłość, znakomite rzemiosło, sprawdza się doskonale w kameralnym składzie. Fenomenalny Olivier Darbellay, grający na rogu naturalnym tak swobodnie, że trudno uwierzyć. Jednak głos jest najważniejszy, nieprawdopodobna skala, wyśmienite opanowanie technik wokalnych, a nade wszystko siła wyrazu interpretacji sprawiają, że do tego nagrania będę wracał bardzo często!
autor: Henryk Majda
Copyright © 1996-2017 Multikulti Project. All rights reserved

Editor's Info:
By 1800, several songs with horn, harp or piano accompaniment had been written, but it was not until the heyday of the romantic art song – its main exponent being Franz Schubert – that the combination of voice, horn and piano came into flower. From the nineteenth century alone, around 200 songs with obbligato horn parts survive.

When Franz Schubert composed Auf dem Strom, D.943 (“On the river”), in 1828, he had created a masterpiece in the genre of the so-called concert song. Schubert’s circle of friends in Vienna comprised many young composers, including Franz Lachner. “Die Seejungfern”(“The mermaids”) was written on 1 January 1833 in Vienna. “Herbst” (“Autumn”), was written earlier in either 1830 or 1831. Another composer who lived in Vienna at the same time as Franz Schubert was Conradin Kreutzer (1780-1849). His two songs with horn accompaniment, of which “Das Mühlrad”(“The mill wheel”) became very famous, whilst the later “Ständchen” (“Serenade”) is hardly performed, both pay homage to the fashion of the time, but also reveal a well-versed composer at every turn.

Carl Kossmaly (1812-1893), born in Wrocław, was well-regarded during the nineteenth century as a composer, conductor, music writer and teacher. For decades he contributed to the “Neue Zeitschrift für Musik, founded by Robert Schumann, making his mark as an antipode of the “New German School” of composers including Wagner and Liszt. Only a smattering of his compositions has been published, such as “Fischermädchen”(“Fisher girl”), and “Sehnsucht”(“Longing”).

Henry Hugo Pierson (1815-1873) had a chequered life; his works were also published under the name of Edgar Mannsfeldt. Alongside operas, oratorios and orchestral works his oeuvre also comprises several songs, including “Jägers Abschied.

In 1956 Benjamin Britten created, in collaboration with the poet Edith Sitwell, a musico-literary programme for the Aldeburgh Festival. This programme, entitled “The Heart of the Matter” centred around Canticle III, a work for Tenor, Horn and Piano. In 1983, Peter Pears revised and revived the work, and it is in this version that “The Heart of the Matter” has been performed since.

muzycy:
Christoph Pregardien, tenor
Olivier Darbellay, horn
Michael Gees, piano

utwory:
Benjamin Britten: The Heart of the Matter
Franz Lachner: Die Seejungfern
Franz Lachner: 3 Lieder, Op.30 - I. Herbst
Conradin Kreutzer: Das Mühlrad
Conradin Kreutzer: Ständchen
Carl Kossmaly: Sehnsucht
Carl Kossmaly: Das Fischermädchen
Henry Hugo Pierson: Jägers Abschied
Franz Schubert: Auf dem Strom, D. 943

wydano: 2017-10
nagrano: Recorded at Kirche Blumenstein, Blumenstein, Switzerland on 2, 4, 5 November 2016

more info: www.challenge.nl

Obrazek 1

Obrazek 1


Obrazek 1


Obrazek 1


partner wydawnictwa: